פריס אוקטובר 2009 רשמים ראשונים

19.10.09 5 תגובות


אוקטובר 2009, פריס שלי לא מאכזבת. כמו תמיד, נוחתת בCDG (שדה התעופה שארל דה גול) וכבר מתחילה להכנס לאווירה. השדה לא מרשים, לצרפתים יש את הקצב שלהם...אז מה אם נחת כרגע בואינג מלא בישראלים, שני בקרי גבול זה בהחלט מספיק בשביל לטפל בכולם. הכל בקצב האירופאי, בלי לחץ, בלי הרדיפה הבלתי מובנת הזו אחרי הזמן BONJOUR, BONSOIR, הנימוס הזה שלא נגמר. בחנות אחת אף הסבירו לי שזה בסדר להגיד BONJOUR גם בערב...אבל החל משעה מסויימת נהוג להגיד BONSOIR.

ימים קרירים, אבל בלב חם מאוד. העיר באפור הייתה לסרוגין אפורה ולסרוגין שמשית, לעתים טפטוף קל של גשם אשר מזכיר לי שאני באמת באירופה, ולעתים יובש שסודק את השפתיים. אבל הקור בפריס יותר נוח, והגשם פחות מפריע...ובכלל, בפריס הכל נראה יותר טוב. למרות זאת, אני בטוחה שהפריסאים לא ממש חושבים כמוני, הם קמים להם בבוקר, הולכים לעבודה, קונים את המוצרים הטריים בשוק אצל הירקן הקבוע, בוחרים גבינה אחת מכמה עשרות סוגים אצל הפרומז'ייר הקבוע ושותים להם את היין הקבוע...שגרה. וגם הם מחכים לחופשה...בכפרים, בפרובאנס או סתם בנתניה שהופכת בקיץ לצרפת השנייה.

הפעם לא נסעתי לבד, נסעתי עם ד', חברתי הטובה. בהחלט חוויה מיוחדת, להעביר לאדם אחר את אהבתי לעיר, את הידע שצברתי, את הניסיון ואת הסודות המתוקים מאוד של העיר שלי. שלא תחשבו שכאשר אני לבד בפריס אני בודדה, עוד יסופר רבות על עבדו, פקיד המלון ששמח לראותי בכל פעם מחדש, ועל אמוריי, המארח ב"אנג'לינה" שלא מפסיק לפלרטט איתי ורק הפעם גיליתי שהוא נשוי. ואיך גיליתי? באחד הפוסטים הבאים תוכלו לקרוא על עלילות אמוריי...מבטיחה.

אז זהו, אני בדרך לארץ האהובה שלי והלא מובנת לפעמים...יושבת במטוס, אחרי שיחה ארוכה עם גליה אלבין בהמתנה לצ'ק אין, שהייתה חביבה מאוד ...ישראלים אתם יודעים, בחו"ל כולנו ישראלים. במטוס ממתינים ארוכות לסידור מחדש של המטען בבטן המטוס כי הטייס לא מרוצה מאיזון המשקל (מפחיד לדעת שיש כאלו דברים), באמצע הטיסה מחפשים רופא על המטוס...וברקע שומעים על משפחה שלמה שנרצחה ונמחקה מהעולם.

הכל מתערבב, הרצון להשאר בפריס, הרצון לחזור, ומנגד הטירוף שמתרחש כאן בארץ לאחרונה...
כמו שאתם בוודאי מבינים הפוסטים הבאים יעסקו בחוויות הרבות מהביקור האחרון בפריס. בנתיים הכנתי לכם אוסף של כמה רגעים מפריס אוקטובר 2009.



שלכם
שרון

5 תגובות:

  1. אנונימי20/10/09 19:12

    תמשיכי ככה ותצטרכי לממן לנו כרטיסי טיסה...כתבה מדהימה

    השבמחק
  2. כרטיסי טיסה אני לא יודעת אם אוכל לממן...
    אבל טיפים תמיד אוכל להציע.
    ומי האנונימי אם אפשר לשאול?
    שרון

    השבמחק
  3. אנונימי20/10/09 22:42

    אני מפורסמת!!!
    היה מהמם לגמרי, ממליצה עליך בחום :-)
    ד'

    השבמחק
  4. אנונימי21/10/09 10:35

    היי שרון, כרגיל פוסט מקסים...מצאת את הבית קפה בהמארה?

    השבמחק
  5. יש כל כך הרבה....לא מצאתי את האחד.
    אבל אחרי שתאתר אותו אני אמצא בפעם הבאה
    :-)

    השבמחק

תודה על התגובה, שיהיה מתוק :-)

טופס יצירת קשר

שם

אימייל *

הודעה *