מקרון פטל - ורדים, אין יותר צרפתי מזה


חברים, אחרי הכנות ארוכות ותיאורים שגרמו לכם להזיל ריר, החלטתי להביא לכם את הדבר האמיתי. נטלי, מהבלוג עוגיו.נט מתארחת אצלנו עם פוסט מדהים על העוגיות הכי צרפתיות בעולם...המקרונים. נטלי המוכשרת גם תשתף אותנו במתכון למקרונים, אשר רק יגרום לכם לרצות עוד ועוד מהמתוק המרהיב הזה. גם אני תרמתי מתיקות משלי לבלוג של נטלי והזמנתי את קוראיה לסלון השוקולד הבינלאומי בפריס אשר מתקיים ממש בשבוע הבא.

שרון הזמינה אותי, אז באתי - כי איך אפשר לסרב לבקר בבלוג הכי פריזאי ברשת?
בעיני פריז היא ללא ספק אחת מהערים היפות ביותר בעולם, וכמובן שמבחינה קולינארית היא מהווה חוויה אדירה שאסור לפספס. היא מעונם של הפטיסרי, בולאנז'רי, פרומאז'רי ושרקוטרי, שרק מהשמות שלהם אני מתחילה להזיל ריר. ללא ספק עיר מושחתת מבחינה קולינארית.


אז נעים מאוד למי שלא מכיר, אני עוגיו.נט (אבל אתם יכולים לקרוא לי נטלי), ולא יכולתי לבוא בידיים ריקות... ומה יותר מתאים לאירוח בבלוג הפריזאי הזה מאשר המקרונים הורדרדים והנהדרים האלה?
מקרונים זה מסוג העוגיות שהרבה אנשים מפחדים מהן פחד מוות, בעיקר כי ההכנה מעט מסובכת ודורשת ניסיון. לא אשלה אתכם בעניין – מקרונים זו אכן הרפתקה אחת גדולה, עם הרבה מהמורות בדרך, אבל ברגע שקולטים את התהליך כמו שצריך, לא צריכה להיות בעיה. מנסים פעם, פעמיים, אפילו עשר פעמים, עד שבסוף זה מצליח. וכשזה מצליח, גאווה עצומה ממלאה אתכם, האמינו לי.
מקרון זו העוגייה הכי "מפונפנת" בצרפת. עוגייה עם הילה יוקרתית שעליה ייפול ויקום כל פטיסרי שמכבד את עצמו בצרפת. בכל מקום אפשר לראות אותם – שמנמנים, לחים ובעיקר צבעוניים, בטעמים סולידיים יותר ופחות, ועדיין, מקרונים. בעיני זו ללא ספק העוגייה הטובה ביותר בעולם, ולרוב מקרון אחד טוב וטעים יספק אותי מבחינת "משהו מתוק" אחרי ארוחה, ולעולם אעדיף אותו ולא קינוח מפוצץ.



ולענייננו. את המתכון הזה כבר פרסמתי בעבר אצלי בבלוג, ומעבר לפרוייקט המקרונים הגדול שעשיתי בבלוג שלי, כל מי שמכיר אותי יודע שיש לי "קטע" עם העוגייה הזאת. לא תמיד זה מצליח, גם אם כבר ממש יודעים את כל שיטות העבודה: מקרונים מושפעים בערך מכל דבר אפשרי (לטוב ולרע); מזג אוויר (יותר מדי לחות או יובש יכולים לגרום לחוסר הצלחה של מתכון), תנור (שכדאי ללמוד אותו כמה שיותר לפני שמחליטים לאפות בו מקרונים) וכמובן מצב רוח ואורך רוח. מה שחשוב לזכור – גם אם הצורה לא לגמרי מושלמת, הטעם לרוב יהיה מעולה.

מקרון פטל – ורדים (כ - 35 עוגיות כפולות קטנות)


חומרים:

100 גר' אבקת סוכר

65 גר' שקדים טחונים

50 גר' חלבון

20 גר' סוכר

צבע מאכל אדום rose

חומרים למלית:

ביצה גדולה

75 גר' סוכר

30 מ"ל מים

100 גר' חמאה רכה חתוכה לקוביות (חשוב שתהיה רכה)

כף מי ורדים

3 כפות מחית פטל (ניתן להכין לבד ולסנן או לקנות מוכן)

ההכנה:

טוחנים יחד במעבד מזון אבקת סוכר ושקדים טחונים לאבקה דקה מאוד. מנפים את האבקה דרך מסננת דקה.

מקציפים חלבון וסוכר לקצף יציב, ומקפלים פנימה את תערובת השקדים. מוסיפים צבע מאכל, עד שמגיעים לצבע הרצוי (כדאי שיהיה ורוד די כהה, כי באפייה הצבע מעט דוהה).

מחממים תנור ל150 מעלות, ובינתיים משאירים את התבניות בחוץ למשך כחצי שעה על מנת שיקבלו קרום.

אופים כ10-12 דק' (לי לוקח 10 דק' בדיוק, אבל זה תלוי כמובן בגודל הזילוף).

מניחים לקירור ורק אז משחררים את העוגיות.

הכנת המלית:

מביאים סוכר ומים לרתיחה של 120 מעלות. כדאי להוריד מהאש כשהמדחום מראה 116-117 מעלות, כי הסירופ ממשיך להתחמם לאחר כיבוי האש.

בזמן שהסירופ על האש, מקציפים את הביצה במהירות מקסימלית במיקסר. שופכים לתוך הביצה תוך כדי הקצפה מהירה את הסירופ הרותח (תהליך שמפסטר אותה בסופו של דבר). ממשיכים בערבול מהיר עוד מספר דקות עד שהתערובת מגיעה לטמפ' הגוף. בשלב זה מתחילים להוסיף את החמאה וממשיכים להקציף לקצף יציב, מבריק וגמיש. מוסיפים את מחית הפטל ומי הורדים וממשיכים עד שהקרם אחיד.

מקררים את הקרם במקרר למשך כחצי שעה לפני השימוש.

מסדרים זוגות – זוגות של מקרונים ומזלפים את הקרם. סוגרים ומאחסנים במקרר. המקרונים טובים מאוד לאכילה לאחר יממה במקרר, על מנת שיספחו לחות. באותו יום הם מעט קשים והרבה פחות נימוחים.

בתיאבון ושנה טובה ומתוקה!

תודה לנטלי על הפוסט המיוחד, התמונות המקסימות והתרומה לבלוג הפריסאי שלי. אין לי ספק שעכשיו אתם מוכנים יותר מתמיד לטעום מקרונים...והפעם בפריס. לעוד מתוקים מדהימים אני מזמינה אתכם לבלוג של נטלי, שווה להוסיף למועדפים.

5 תגובות:

  1. אנונימי7/10/09 09:54

    שרון ונטלי -איזה יופי של פוסט וכל הכבוד על הפרגון.

    אצלי יש מתכון לטארט תותים http://blog.tapuz.co.il/jetaime ופה יש מתכון למקרונים טעימים - חגיגה צרפתית מושלמת (-:

    חג שמח,
    ברי (-:

    השבמחק
  2. תודה ברי יקירתי
    גם את תמיד תמיד לא שוכחת לפרגן...
    מועדים לשמחה
    שרון

    השבמחק
  3. אנונימי7/10/09 10:59

    מרגול הייתה אומרת על זה : אתן בנות בליעל מושחתות

    לוקחות לבן אדם את המצב רוח הטוב שלו בבוקר ... Read More

    ושוחטות אותו עד דק (סוחטות-שוחטות),במקום שבן אדם

    יהנה מהחיים הוא מתחיל לחשוב מתי דצמבר ואני נוסע

    לפריז.זה הדואט הכי טוב ששמעתי הערב. (בוקר אבל

    למה להתייחס לזה) להתראות בגמר

    השבמחק
  4. אנונימי...אתה יודע שהצחקת אותי, כבר אמרתי לך בפייס...
    תודה!

    השבמחק
  5. אנונימי22/11/09 20:12

    מקסים ויפה . אני גם אוהבת את פריס . אבל לא את האנשים ששם .

    השבמחק

תודה על התגובה, שיהיה מתוק :-)

טופס יצירת קשר

שם

אימייל *

הודעה *