להזמין מה שמזמינים המקומיים...

כמו שבטח הבנתם, כשאני בפריס קשה מאוד לעצור אותי. אני בהליכה מתמדת, חורשת רחובות כמו איזה מכשיר GPS ששלחו לניסוי בתוך העיר. האהבה שלי היא למצוא עוד ועוד רחובות אשר בהם לא ביקרתי, ואם הם לא מופיעים במדריכי התיירים הרגילים, מה טוב. שלא תחשבו שאני לא פוקדת בכל ביקור גם את הרחובות הקסומים שכן מופיעים במדריכים הללו, אלא שאני פשוט אוהבת למצוא לי פינות חמד חדשות. מספיק שאלך לאתר בו הייתי הרבה פעמים, בדרך אחרת, וכבר אגלה לי מקומות שלא הכרתי. יש משהו כיף ומיוחד בלהרגיש שכף רגלך דורכת בפעם הראשונה במקום מסוים.

בביקורים האחרונים בפריס, במסגרת השיטוטים הבלתי נגמרים ברחובות העיר, אני משלבת בכל יום גם ביקור בפטיסרי ובבולנז'רי חדשות בהן עוד לא ביקרתי. העיר עמוסה בהן, והקיבולת לטעימות מוגבלת....אז כל יום פוקדת מקום או שניים ומנסה משהו ייחודי למקום, או שנראה ייחודי בעיניי. כמובן, שעיסוקי בתחום וההתעניינות שלי בפטיסרי ובבולנז'רי, מביאים אותי למקומות נוספים בהם לא ביקרתי, לרחובות שאינם מוכרים לי ולמפגשים מעניינים.


אחד האזורים אליהם אני תמיד חוזרת, בכל ביקור בפריס, גם אם הזמן דוחק הוא הרובע ששמו המארה. מדובר ברובע ציורי ומקסים הממוקם בגדה הימנית ממש במקביל לרחוב ריבולי (בערך מהאמצע שלו) אשר מתחיל בכיכר הקונקורד ויורד מזרחה דרך גני טוילרי, בית העירייה ושלל רשתות האופנה הממוקמות בו. לקראת סופו של רחוב ריבולי, או יותר נכון באיזור מרכז פומפידו ומזרחה, מתחיל לו איזור המארה. רבות נכתב על איזור זה ולא אתחיל לפרט מידע אשר נמצא בכל מדריך תיירים בסיסי, מה שכן אומר שמדובר באזור שאסור להחמיץ שיטוט בו, גם ביום וגם בלילה. במארה נמצא גם מרכז של הקהילה היהודית וניתן למצוא בו חנויות כשרות, פטיסרי ובולנז'רי כשרות, חנויות פלאפל כשרות ועוד מיני דברים כשרים. היופי שברובע הוא הצבעוניות שבו, תרתי משמע, משום שרובע זה הוא גם ידידותי לקהילה ההומוסקסואלית וניתן למצוא בו מקומות בילוי רבים של הקהילה. הרחובות ברובע מקסימים ושקטים, צרים יותר, ומכניסים מעין אווירה של "וילג'" ניו-יורקי לפריס. לא שאני מחפשת את ניו יורק בפריס...אבל יש בזה משהו מיוחד. האזור עמוס בבתי קפה מקסימים אשר צעירי ובורגני פריס נוהגים לפקוד, בכל שעות היממה. ניתן למצוא בין בתי הקפה כאלו אשר מרגישים ביתיים, וכאלו הומים יותר...כל אחד יכול למצוא מה שמתאים לו. במארה שוכנים כיכר ווז' המדהימה, בית ויקטור הוגו, בית כנסת, מוזיאונים שונים, חנויות אופנה מיוחדות, גלריות ועוד.

בביקור האחרון בפריס, החלטתי להרחיב את היכרותי עם פטיסרי ובולנז'רי באזור המארה. בפוסט הנוכחי אכיר לכם בולנז'רי חדשה אותה דגמתי, בשם HEURTIER. מדובר בבלונז'רי הממוקמת ברחוב VERRERIE, ברובע הרביעי (אגב, המארה חולש על הרבעים השלישי והרביעי). הרחוב ממש מקביל לרחוב RIVOLI, אבל הוא הרבה פחות סואן ורועש מהאחרון. אם כן, במספר 2 תמצאו את הבולנז'רי. מדובר בבולנז'רי אשר מתהדרת גם במעין מסעדונת אשר על פי התפריט מציעה מנות מעניינות ומאפים איכותיים. לא אכלתי במסעדה עצמה אבל אם להסתמך על מה שכן טעמתי...אין לי ספק ששווה להיכנס גם למסעדה.


אז ל- HEURTIER הגעתי בצהריים מעט מעוננים, הגשם טפטף קלות...ומה יותר טוב מפחמימה מנחמת על מנת להתחמם. ידעתי שעוד יש לי תחנות טעימה נוספות בהמשך היום, ולכן החלטתי לטעום מוצר אחד צנוע. כבר בכניסה לבלונז'רי עמד שולחן קטן ובו טעימות של מספר לחמים הנאפים במקום. כמובן שכמו ישראלית אמיתית, ובעצם כמו כל מי שנכנס לבולנז'רי, טעמתי ממגוון הלחמים ובהחלט הבנתי שמדובר במקום איכותי ביותר. אהבתי במיוחד את הכפריים, הכהים יותר, אני מעריכה שמדובר בלחמים שעשויים ממחמצת ולכן טעמם כל כך עז ודומיננטי.

אחרי שהכנסתי קצת פחמימות לגופי משולחן הטעימות, עמדתי לי בתור...אני לא יודעת אם הזכרתי את זה כבר, אבל יש איזה מימד של לחץ כשעומדים בתור לפטיסרי או לבולנז'רי איכותיות בפריס. העניין הוא שמתי שמגיע תורך אתה אמור להגיד למוכרן מה ברצונך לרכוש. כמובן, שאחריך יש עוד תור ארוך, כך שזמן התהייה וקבלת ההחלטות נגמר בדיוק ברגע שפונים אליך. כמובן שאפשר להמשיך להתלבט, אבל יש בזה משהו קצת מביך ולא נעים, ולכן אני עושה את ההתלבטויות שלי לפני. הפעם פשוט לא הצלחתי לבחור, הכל היה נראה כל כך טעים ופחמימתי, שפשוט החלטתי ללכת אחרי הפריסאים. לפני בתור עמדה בחורה שהייתה לחלוטין מקומית, נחושה ויודעת היטב מה היא רוצה. הגענו לאזור הקופה, שם אמורים לקבל את ההחלטה החשובה מכל...והפריסאית החליטה, ובכך גם חרצה את גורלי לאותם רגעים. ליד הקופה עמדו סלסילות של מאפים קטנים – לחמניות קטנות ומעין מקלות לחמנייה מאורכים ודקים יחסית במגוון טעמים (אגוזים, דגנים, גבינה ועוד). הפריסאית שלי החליטה ללכת על FROMAGE, קרי המאורך עם הגבינה....לשמחתי הרבה בסלסילה לא נותרו מאורכים עם גבינה, אז המוכרנית בקשה ממנה להמתין לרגע והלכה לה בזריזות לצד השני של המקום, בו בעצם נמצא תנור האפייה עצמו (ניתן ממש לראות את האפייה במקום). מסתבר, שממש באותם רגעים יצאו מהתנור מאורכים עם גבינה...אתם חושבים שהפריסאית ממש יודעת את העיתוי או שפשוט יצא לה טוב? בקיצור, המוכרנית החביבה חזרה עם סלסילה מלאה במאורכים חדשים, חמים עד רותחים, מכוסי גבינה מותכת וריח משגע. הפרסיאית לקחה לה אחד ונעלמה ברחובות המארה...ואני, אני ביקשתי מאורך עם FROMAGE ויצאתי לי מחויכת לרחוב.

תקשיבו, זה היה טעים!!! נכון שמאורך עם גבינה זה לא השם שלו, אבל מרוב התרגשות שכחתי את השם. אם תכנסו למקום לא תטעו, המוצר נמצא ליד הקופה ונראה כמו מקל בצק מאורך והוא מגיע בכמה טעמים. כמובן שהטעם היה הרבה יותר טוב משום שהמאפה היה חם והגבינה ממש נזלה ממנו. יום לאחר מכן הודעתי לד' שהיא חייבת לטעום את אחד מפלאי העולם, ולקחתי אותה ל – HEURTIER. הפעם, המאפים לא יצאו יש מהתנור ולכן הטעם היה טוב מאוד, אך לא חלומי כמו שאני חוויתי אותו. אין ספק שמאפים רבים אשר יוצאים מהתנור, מאבדים מעט מטעמם ומהמרקם שלהם לאחר כמה זמן...אני חושבת שהפריסאית שלי ידעה מה היא בוחרת....מספרים שיש פריסאים שיודעים בדיוק מתי הקרואסונים בפטיסרי או בבלונז'רי שלהם יוצאים מהתנור...אז אני מפנטזת שגם פה היה הדבר...כך זה אפילו טעים יותר.

יש עוד הרבה לספר על מקומות טובים במארה, נשאיר משהו לפעם הבאה...
שלכם
שרון

4 תגובות:

  1. שונית1/11/09 22:04

    אין ספק כרגיל אתגרת אותי, ועכשיו צריך ללכת ולבדוק, מכייון שזהו גם המקום המועדף עלי "פריזאית" שכמותי.

    השבמחק
  2. הי מותק
    ידעתי שתתחברי לעניין כי את אוהבת את המארה.
    תהני ותאכלי קצת פחמימות גם בשבילי, את יכולה
    להרשות לעצמך הרבה.
    :-)
    שרון

    השבמחק
  3. היי בנות,
    על זה נאמר great minds thinks a like...תוך כדי קריאה חשבתי לעצמי שחייבים לעשות לך את השירות הקטן הזה וללכת בעקבות השם החסר...
    :)

    השבמחק
  4. בננות - לעדכן איך היה כמובן!!!
    :-)
    שרון

    השבמחק

תודה על התגובה, שיהיה מתוק :-)

טופס יצירת קשר

שם

אימייל *

הודעה *