רחוב מופטארד, פריס הישנה והטובה


יש רחובות בפריס שעצם השהייה בהם גורמת לי לאושר רב. האווירה ברחוב, האנשים, הארכיטקטורה, החנויות הריחות...כזה הוא רחוב מופטארד MOUFFETARD הממוקם ברובע החמישי, אחד הרחובות ששימרו את האופי הישן נושן של פריס. מדובר בעצם ברחוב שהוא מעין שוק של אוכל, אבל לא בצורה של דוכנים, כמו השווקים עליהם כתבתי בעבר, אלא בצורה של חנויות המתמחות בסוגים שונים של מזון – לחמים, קישים, גבינות, שוקולד ועוד. בניגוד לרוב האתרים באזור המתוייר של פריס, הרי שרחוב מופטארד הוא רחוב בשיפוע, קרי אפשר לרדת/לעלות בו וגם צורתו זו מקנה לו סוג של ייחודיות (בפריס רוב המקומות/רחובות בהם תבקרו יהיו מישוריים, למעט גבעת מונמרטר למשל). אני יכולה לעלות ולרדת ברחוב המקסים הזה כמה וכמה פעמים, בכל פעם שאני נמצאת בפריס ואף פעם הוא לא יגמר לי, או יותר נכון לא יגמר לי החשק להמשיך ולשרוץ בו.

מדובר ברחוב צר יחסית, אך לא צר מדי...ארוך יחסית, אך לא ארוך מדי, בקיצור ממש במידות הנעימות והמתאימות לבילוי של כמה שעות. בחלקו העליון של הרחוב תוכלו למצוא כיכר מקסימה ובה כמה וכמה בתי קפה. אין ספק שמדובר בבתי קפה תיירותיים ואני פחות מתחברת אליהם, אבל הרי, בעצם כל בית קפה הממוקם באזור המרכזי של פריס הוא מתוייר, שהרי מדובר בעיר המתויירת ביותר בעולם.

מומלץ להגיע לרחוב רעבים, משום שמגוון אפשרויות האוכל בו רבות והוא גם נמצא לא רחוק מגני לוקסמבורג, כך שניתן לרכוש צידה ולערוך פיקניק בגן. ניתן למצוא ברחוב חנות מדהימה המתמחה רק בקישים ומציעה מגוון רחב של הפשטידות הכל כך טעימות הללו. תוכלו למצוא בולנז'רי עם לחמים במימדים שלא ראיתם...לא תוכלו לפספס את המקום משום שהלחמים פשוט ענקיים. ניתן לרכוש כמה פרוסות, ואפילו רק פרוסה אחת משום שהמחיר הוא על פי משקל ולא על פי כיכר. מומלץ בחום לחם האגוזים עם הקליפה הקראסטית והשמנונית...ת ע נ ו ג. ללחם הזה תוכלו להתאים גבינות ארומתיות בפרומז'רי וכמובן שתוכלו למצוא פטיסירי ושוקולטייר ממש באותו הרחוב, כדי שלא יחסר לכם הקינוח..

אם תוכלו למקם את הסיור במופטארד ביום ראשון של השבוע, הרי שתזכו לעוד חוויה צרפתית וייחודית. בקצהו התחתון של הרחוב, ליד הכנסייה, תוכלו לחזות בתופעה מקסימה של פריסאים מקומיים אשר מתקבצים בכל יום ראשון במקום, שרים שאנסונים ורוקדים ריקודי עם צרפתיים. מדובר באירוע קבוע המתרחש כבר שנים, ואני רק יכולה להעריך שימשך גם בעתיד. מדובר בגרעין קבוע של אנשים אשר דואגים למוסיקה, לנגינה ולחלוקת שירונים לקהל. כן, מצטרפים אנשים מהקהל לשירה ולריקודים, סביבם עומדים צופים במעגל ופשוט לוקח חלק בהרקדה צרפתית. הדבר המדהים באירוע הזה, הוא שהקהל מורכב הן מ"קבועים" והן מעוברים ושבים. כך ניתן למצוא בקהל את אלו אשר מגיעים בכל יום ראשון וממש לוקחים חלק פעיל בשירה, בריקודים ובארגון האירוע (ואפילו ניתן להבחין בתחרותיות ביניהם...מי ישיר יותר שירים וכדומה), ולעומתם ניתן למצוא בקהל איש מבוגר אשר ירד לקנות באגט ובדרך עצר עם הרכישה לשיר ולהשתתף בחגיגה, כשהבאגט ממוקם כפי שנהוג, מתחת לבית השחי והאיש עומד ושר בהתלהבות....או להבדיל, ילדים אשר יצאו זה עתה מתפילת יום ראשון בכנסייה והצטרפו לחגיגה.

כפי שבטח למדתם להכיר אותי, אני מגיעה כמעט לכל מקום בפריס, ברגל...אבל מי שמתעקש להגיע לרחוב במטרו התחנה הרלוונטית היא CENSIER-DAUBENTON.

אז מי בדרך לשם?
שלכם
שרון

תגובה 1:

  1. איזה יופי ! תמונות אלו מזכירות לי את פריז שהכרתי בילדות ובצעירותי .... געגועים אל מה שהיה ! כמו בשיר "פריז תישאר תמיד פריז" ....

    השבמחק

תודה על התגובה, שיהיה מתוק :-)

טופס יצירת קשר

שם

אימייל *

הודעה *