עוגת מוס שוקולד עם דקורציה ממוצא צרפתי....

כמו שאתם בטח כבר יודעים, החיים שלי השתנו בתקופה האחרונה. בימים אלו אני הופכת חלום למציאות, ומשתלבת בתחום הקונדיטוריה באופן מקצועי, ולא רק כתחביב. מדובר בתהליך ארוך, מרתק, מגלה לי על עצמי הרבה דברים, מרגש ולעתים גם לא קל. אודות תחילת דרכי המקצועית בתחום תוכלו לקרוא בבלוג שלי שמתארח באתר "על השולחן".

אז מכיוון שאת הצד הפריסאי שלי אתם מכירים היטב, הגיע הזמן לחשוף אותכם גם למעט מהצד הקונדיטורי שלי...והפעם לא בדמות המלצה על פטיסרי מעולה בפריס, אלא בדמות היכרות עם אחת העוגות שיצרתי לאחרונה. אני בכוונה משתמשת במילה "יצרתי" משום שמבחינתי קונדיטוריה היא קודם כל יצירה ויצירתיות, ולכן אני גם כה נמשכת לתחום. מדובר בתחום בו השמיים הם הגבול ויש אינסוף אפשרויות ליצירת עוגה, קינוח, דקורציה וכדומה.

בשנת 2008 ביקרתי בפעם הראשונה בסלון השוקולד הבינלאומי בפריס...כמובן שלא יכולתי לוותר גם על הסלון של שנת 2009, אתם בוודאי זוכרים את החוויות עליהם כתבתי באריכות. בסלון השוקולד יש המון המון שוקולד, ובמקביל ניתן למצוא בו גם כל מיני עזרים להכנת פרלינים, קישוטי שוקולד וכדומה. בסלון של שנת 2008 מצאתי דוכן מקסים שבו נמכרו ערכות מיוחדות לעיטור שוקולד. מדובר בעצם בשקפים מיוחדים ובתבניות אשר עליהם מצויירת דוגמא אכילה אשר בתהליך מסויים עוברת אל השוקולד. למי מכם שמכיר את התחום ואת החנויות המתמחות, הרי שהשקפים הרגילים עם הדוגמאות מוכרים מאוד גם בארץ וניתן לרכוש אותם בכל חנות מתמחה. מדובר בקישוט מקסים אשר יכול לשדרג פרלינים ועוגות בנקל.


לעומת השקפים, הרי שהתבניות המעוטרות נצפו על ידי בפעם הראשונה בסלון ועדיין לא מצאתי אותן בארץ. מדובר בתבניות מפלסטיק, חד פעמיות, אשר נראות כמו תבניות להכנת פרלינים בצורת חצאי עיגול. הרעיון הוא שטכניקת השקף פועלת גם כאן ובאמצעות יציקת השוקולד לחצאי העיגולים המעוטרים ניתן ליצור חצאי עיגולים חלולים או מלאים, מעוטרים בדקורציה מרהיבה. לאחר מכן ניתן כמובן ליצור כדורים משני חצאים או להשאירם כמו שהם...הכל על פי בחירת היוצר. אני חושבת שתמונות יוכלו להבהיר טוב יותר עד כמה מרשים המוצר הזה אותו מצאתי רק בעיר שלי....


קבלו את העוגה - תחתית עוגת שוקולד איכותית, מעליה מוס שוקולד בלגי ומעליו גנאש שוקולד בלגי איכותי. מעל הגנאש דקורציה של שוקולד שבוצעה באמצעות השקפים והתבניות. העוגה הוכנה לכבוד יום ההולדת של שחר המתוקה שחגגה 10 שנים להולדתה.

שלכם
שרון

6 תגובות:

  1. סוף-סוף-סוף הדרך.
    אחת העוגות היפות שראיתי אי פעם. קצת צרם לי שהיא לא חלקה לגמרי בצדדים, אבל חוץ מזה - פשוט נראה מדהים. ברמה אחרת ממה שרואים בארץ (חוץ מאוטמזגין).

    השבמחק
  2. וואו ניר ...תודה על הפרגון ועל המחמאות!!
    אקח לתשומת לבי את ההערה :-)
    שרון

    השבמחק
  3. וואואו - זה פשוט נראה מדהים.
    רוצים מתכון ל:
    תחתית עוגת שוקולד איכותית, מוס שוקולד בלגי וגנאש שוקולד בלגי איכותי.

    בנוסף, את יודעת שאני מכין פרלינים. זה פשוט לא ייאמן הפרלינים העגולים האלה עם הציורים.
    את יכולה להוסיף תמונה של התבנית והשקפים?
    מה? השקפים הם בצורה של חצי כדור?

    השבמחק
  4. גיאצ'ו
    תודה על המחמאות
    מבטיחה בקורב להעלות פוסט עם כל התשובות.
    בנתיים שולחת לך במייל תמונות של התבניות.
    נשיקות וד"ש
    שרון

    השבמחק
  5. מתכון מדהים ותודה על הלינק "שפה עברית".
    אני עוסקת בעריכה והגהה של טכסטים והאתר יעזור לי מאד.
    יהודית

    השבמחק
  6. רחלי7/7/10 12:01

    אני צריכה להכין עוגה ואני סומכת עלייך שתתני לי את המתכון בהקדם

    השבמחק

תודה על התגובה, שיהיה מתוק :-)

טופס יצירת קשר

שם

אימייל *

הודעה *