Aux Marveilleux, פלא ליד הבית

כולנו מכירים את מדריכי הטיולים של פריס. בכל שפה, בכל צורה, מוכרים יותר או פחות, כולם בעצם ממליצים על אותם המקומות בהם כדאי לבקר. כמובן שמבחינת אתרי תיירות, הרי שאין כל כך אפשרות להמציא את פריס מחדש, יש מונומנטים שעומדים שם כבר מאות בשנים, ושום מהדורה חדשה של מדריך יוקרתי זה או אחר לא תוכל לשנות את המידע הקיים עליהם. לעומת זאת, יש את הדברים ה"נושמים", מסעדות, פטיסרי, בולנז'רי, בתי קפה ועוד. פריס מוצפת באלו, ולא ניתן להכניס לכל מדריך את כל המקומות. אז גם כאן, יש בכל קטגוריה את המוכרים ביותר, למשל בתחום הפטיסרי "ל'דורה", "פייר הרמה" ועוד. בדרך כלל נמצאים אותם מומלצים באיזורים התיירותיים וההמלצות לא נוגעות לשכונות אשר מסלולי התיירים לא ממש עוברים בהם.


אחד הדברים שאני הכי אוהבת זה לגלות מקומות קסומים ולא מוכרים בפריס, בעיקר בתחום הפטיסרי והבלונז'רי. אני אוהבת להסתובב במקומות פחות מתויירים ולמצוא פינות חמד שבהן מבקרים בדרך כלל המקומיים. נכון, אולי לא כל תייר ירחיק בשביל פטיסרי או בולנז'רי שנמצאת מחוץ לאיזור התיירותי, אבל תאמינו לי שעם המטרו ניתן להגיע בנקל לכל מקום. צריך רק קצת להעיז והנה אתם במקום ללא המון אדם מכל העולם, מרגישים פריסאיים לרגע.



מקומית כזו וממש לא תיירותית היא פטיסרי-בולנז'רי Aux Marveilleux. ברחוב שבו אני גרה, מתקיים מדי שבוע שוק מקסים של פירות, ירקות, גבינות, לחמים, פירות ים, בשר ועוד ועוד. בימי השוק, הופך חלק זה של הרחוב למקום שוקק חיים והחנויות שנמצאות באזור זה מקבלות משנה תוקף ומתמלאות בבאי השוק. כשטיילתי לי באחד מן הימים בשוק, צדה את עיניי פטיסרי משולבת בולנז'רי מיוחדת במינה. בדרך כלל הפטיסרי והבולנז'רי בפריס עמוסות כל טוב, צבעוניות וסוגים שונים של עוגות, מאפים, פטיפורים ועוד. במקום המופלא שברחוב שלי, פגשתי סוג אחר של פטיסרי. ב Aux Marveilleux מתמחים בהכנת סוג אחד בלבד של עוגה ובמספר מצומצם של מיני מאפים, אשר בראשם הבריוש בכמה טעמים. בדרך כלל הבריוש נחשב למאפה של בוקר, וככזה הרי שהוא נאפה בתחילת היום. במקום הזה, הבריוש הוא ה"ספציאליטה" והוא נאפה טרי טרי במהלך כל שעות היום. את הבריוש עדיין לא טעמתי, אבל הטריות שלו והמראה שלו הקסימו אותי. הבריוש מגיע בכמה טעמים - עם שבבי שוקולד, עם צימוקים או עם גבישי סוכר ובמספר גדלים.

העוגה בה מתמחה המקום, נעשית ממש לעיניי הלקוחות. מדובר בתחתית מרנג עדינה מאוד, שמעליה הר של קרם קצפת כלל לא כבדה (ממש מרגישים שהקצפת איננה שומנית מדי ומאוד אוורירית). העוגה מגיעה בטעם שוקולד, קינמון או קפה ובמספר גדלים, ואת הקצפת עוטפים שבבי שוקולד מעולים. האמת היא שאני לא חסידה של מרנג וגם לא של קצפת, אבל לאור הייחוד החלטתי לטעום. מדובר באמת במעדן, הקלילות של הקצפת הדהימה אותי משום שלא קל ליצור קצפת כל כך איכותית וקלילה, כן המרנג עדין ביותר וממש נמס בפה.


לדעתי שווה מאוד לקחת את מטרו 10, לרדת בתחנת "שארל מישל", ללכת על רחוב SAINT CHARLES לכיוון דרום (כלומר להתרחק מהאייפל אותו תראו בהיותכם ברחוב) ולחפש את המקום במספר 129.
שלכם
שרון

4 תגובות:

  1. אנונימי26/9/10 04:32

    יקירתי! איך שומרים על פיגורה בשכונה כזותי?.. ויותר חשוב - איך עושים לך LIKE ב"פייסבוק"?...

    השבמחק
  2. מי האנונימי?
    לגבי הפיגורה....השאלה הנכונה היא איך שומרים על פיגורה בפריס???? מדד הקלוריות והפחמימות בעיר הזו הוא מהגבוהים בעולם נראה לי. לא אתפלא אם בכל רגע נתון מיוצרות בעיר מיליארדי קלוריות :-)
    לגבי השכונה, רצים כל יום כמה ק"מ ליד האייפל וזה מאזן. ובנוסף, טועמים כל שבוע משהו קטן אחד...אחרת המצב באמת לא יהיה טוב. לגבי הפייסבוק, הממשקים כאן לא הכי טובים אז אני פשוט מפרסמת תמיד על הקיר שלי בפייסבוק את הפוסט ושם אפשר לעשות לייקים כמה שרוצים. יום טוב

    השבמחק
  3. אנונימי27/9/10 04:13

    זו אני ע' מראש העין... לא מצאתיך ב:"פייסבוק"... איך מגיעים?..

    השבמחק

תודה על התגובה, שיהיה מתוק :-)

טופס יצירת קשר

שם

אימייל *

הודעה *