בית השוקולד בעיר השוקולד, BRUGGE

נכון, אתם צודקים. מדובר בבלוג פריסאי מפונפן, ומה פתאום לערבב שמחה בשמחה. למרות זאת, החלטתי שלאור העובדה כי המצאותי במרכז העולם תזמן לי פגישות עם מקומות ששווים המלצה, הרי שאשתף אותכם גם בחוויות OFF פריס (על משקל OFF ברודווי). אתמול מימשתי את אחת האפשרויות הרבות העומדות בפני, לטייל לי ביבשת היפה בעולם. נסעתי לי ברכבת לעיר ליל (צפון צרפת) ומשם ישירות לעיר הקסומה ברוז' שבבלגיה. אגב, הצרפתים כותבים BRUGES והפלנדרים כותבים BRUGGE ובכלל הוגים ברוחה או משהו כזה....
על ברוז' אני חושבת שאין צורך לפרט. הרשת מלאה באתרים, המלצות, טיפים וקישורים שיוכלו לעזור לכם בארגון טיול לעיר השוקולד. באופן אישי הספיק לי יום אחד בעיר, מבחינת לראות מקומות ולשוטט בה, אבל לא הייתי מתנגדת ללון בה וגם לטייל מעט באיזור הסובב אותה. נראה לי מיוחד מאוד ללון בעיר שנראית כמו משחק לגו ואנשים באמת חיים בה, בבתים מתוקים וצבעוניים, הולכים לגן ולבית הספר, לקניות ולחוגים, בתוך ים השוקולד והתיירים שאופף אותם.

אחד הסמלים הבולטים של ברוז' הוא השוקולד. גם עליו תוכלו למצוא מידע רב בכל אתר אשר בו מידע על העיר. הרעיון הוא, שכמו בכל עיר תיירותית הרי שהסמלים המסחריים, הופכים לחלק מרכזי ביומו של התייר הממוצע במקום. חנויות רבות של תחרה (עוד סמל של העיר) ושל שוקולד פזורות בכל מקום בעיר, החל מחנויות מקצועיות ואיכותיות יותר ועד לחנויות אשר מוכרות את כל המזכרות המסמלות את העיר - תחרות, שוקולד, בירות, וופל בלגי והכל תחת אותה קורת גג. מי שקצת מבין בשוקולד יכול לשים לב היכן נמצאת מלכודת תיירים והיכן ניתן למצוא שוקולד איכותי יותר. אגב, באופן כללי, זה לא שהחנויות הממוסחרות יותר מוכרות שוקולד שאינו איכותי, כי באופן יחסי באמת מדובר בריכוז מדהים של שוקולדים. עם זאת, בהחלט ניתן להבין ששוקולדים ששכבו בקופסאות כמה חודשים, הם קצת פחות טריים משוקולדים שהוכנו לא מזמן על ידי שוקולטייר באטלייה שלו שצמוד לויטרינת המכירה.

במהלך השוטטות שלי בעיר, הגעתי לחנות שוקולד מקסימה - THE OLD CHOCOLATE HOUSE. ראשית נכנסתי לחנות והרגשתי כמו בסרט "שוקולד". האווירה, האור המעט אפלולי ואסופת השוקולדים והקופסאות המיוחדות דברו אלי מאוד. הרגשתי את אווירת העיר השוקולדית מצד אחד, ואווירה בייתית ארטיזנית מצד שני. רכשתי לי במקום שני פרלינים וקופסא מיוחדת מפח והבטחתי לעצמי לשוב לשם בהמשך. הפרלינים היו מצויינים, אחד עם מוס שוקולד וחתיכות אגוזים והשני עם גאינדוזה (שוקולד ומחית אגוזי לוז).



בהמשך שבתי לחנות, רכשתי לעצמי קופסא נוספת וגם שוחחתי מעט עם העובדת במקום. לאחר כמה דקות של שיחה לבבית, הבחנתי במדרגות קטנות מעץ אשר מובילות לקומה עליונה. שאלתי את הבחורה לאן מובילות המדרגות והיא הסבירה לי שלמעלה יש מעין בית קפה קטן, אשר מגיש קפה, שוקולה, וופל בלגי ועוד, והכל מעשי ידי אחיה. אז גם הסתבר לי שהוא בעצם עושה את הכל במקום ומדובר בעצם בבית שוקולד משפחתי. כמובן שהחשק מיד התעורר בי לעלות לקומה מעל. היה שווה.



עליתי במעלה המדרגות הצרות, וכאילו נכנסתי לסלון ביתי של מישהו. מספר מצומצם של שולחנות מכוסים במפות ביתיות. כסאות מכוסים בד אדום, ופינות חמד פזורות בחלל הקטן, בהן ניתן למצוא ספרים על שוקולד, קופסאות יפות ותמונות מיוחדות. החלטתי להזמין את השוקולה המקומי. לשלוחן הגיעה כוס ענקית, מזכירה מאוד בצורתה קערת קורנפלקס גדולה, רק עם ידית אחיזה. מהקערה עלו אדי חלב קרמי מהביל. ליד הקערה הונחה צלחת קטנה ועליה כוסית עשויה משוקולד ובה מטבעות שוקולד, עוגייה בלגית מסורתית ופרלין איכותי. אחיה של המוכרת, שהוא גם המארח, גם המלצר וגם השף הגיש לי את הדברים והסביר כיצד עלי להרכיב את השוקולה. פעלתי על פי הנחיותיו, שפכתי את השוקולד לקערה והקצפתי לי עם המטרפה הקטנה שהוגשה לי. מה אומר לכם, מדובר בהחלט בחלומו של כל חובב שוקולד ואין ספק שחווית ההגשה היא חלק מהעניין. אני עדיין חושבת שהשוקולה של "אנג'לינה" בפריס יותר טוב, אבל השוקולה הזה בהחלט מקבל ציון גבוה.


בית השוקולד הישן, מקום ששווה לעצור בו, לשתות שוקולה שו ואולי לאכול איזה וופל בלגי ביתי, חוויה אמיתית.



שלכם
שרון

7 תגובות:

  1. אנונימי29/9/10 22:18

    פשוט קסום. מטריף את הדעת וחוץ מזה מי גאון של אמא?

    השבמחק
  2. ברוז' מקסימה, כשהייתי שם הוקסמתי מהאגם, משוק הפשפשים, ומשיא הקולינריה שלי, דאז: סירי מולים אין סופיים.....לא ראיתי שוקולד בחנויות, רק בבריסל, ושנים סחבתי משם קופסת פח של שוקו נפלא, עד שיום אחד היא פשוט נעלמה! שבוע נפלא.

    השבמחק
  3. אמא - זה בהחלט מקסים, בפעם הבאה שתבואי, באביב ניסע לשם.
    ציפי - מה זאת אומרת לא ראית שוקולד??? מתי היית שם? אני חושבת שאין שם מרצפת בלי חנות שוקולד. מעניין....אולי זה היה מזמן והקטע עם השוקולד התחיל לאחר מכן? אשמח לשמוע כי זה מסקרן אותי.

    השבמחק
  4. הי שרון, לצערי זה באמת היה מזמן. את ברוז' אי אפשר לשכוח כי היא כל כך יפה, גם בלי השוקולד, ובטח בעיניים של בחורה צעירה שלא יצאה הרבה מישראל. ההבדל בין ישראל לברוז'...... אבל עובדה שהשגתי לי קופסת שוקו נהדר בבריסל, ועליה שמרתי שנים. הייתי אז בעיקר בבריסל(חודש) ושם השוקולד כבר חגג!
    היום אני מאד אוהבת שוקולד, ומוכנה לוותר בשבילו על הרזון, רק כשהוא באמת טוב! רק עכשיו כתבתי פוסט על שוקולטיירית שגיליתי ברמת החייל-סיגל קרפל, והיא עושה שוקולד נהדר. תקראי, ותבואי לבקר!

    השבמחק
  5. ציפי זה אומר שהיית שם ממש ממש מזמן והגיע הזמן לבקר שוב. עניין השוקולד שם משמעותי מאוד מאוד!
    קראתי את הכתבה על השוקולטיירית, אני מפרגנת מאוד אבל אחרי פריס קצת קשה למצוא משהו מדהים במקום אחר :-) בכל מקרה כשאהיה באזור מבטיחה לנסות.
    שרון

    השבמחק
  6. נראה כה מקסים. למרות שאני לא מתה כלל על שוקולד (כןכן!) התמונות באמת מעוררות חשק אבל יותר מכל הן פשוט יפות. מתה על העיצוב של בית הקפה עם מפות השולחן הפרחוניות.

    השבמחק
  7. אנונימי5/8/15 09:17

    פוסט ישן, אבל תמיד רלוונטי.
    יש חנויות שוקולד כשרות בברוז'?
    ואם כבר כשרות, בסיורים שאת עושה בפריז יש גם חנויות/ כשרות?

    השבמחק

תודה על התגובה, שיהיה מתוק :-)

טופס יצירת קשר

שם

אימייל *

הודעה *