סלון השוקולד 2010 Salon du Chocolat

סלון השוקולד פריס 2010. שנה שלישית שאני פוקדת את הארוע המקסים הזה וכל פעם מופתעת מחדש. עם הכניסה לאולם 5 הענקי, הממוקם ממש בכניסה של מרכז התערוכות, אני תמיד תוהה לעצמי מה יהיה שונה השנה. אילו עוד שוקולדים אפשר להמציא ואילו עוד רעיונות יצירתיים אפשר לרקום. גם השנה היצירתיות והחידוש קיבלו את פניי. מאות דוכנים (סביב 400) פרוסים על שטח של 12,000 מטר רבוע, חלקם מוכרים לי וחלקם עולם חדש. בקיט העיתונות שקיבלתי נכתב שההערכה היא שבחמשת ימי האירוע יבקרו בסלון כ 120 אלף אנשים!!! לדעתי כבר כשהייתי שם היו שם כמה עשרות אלפים. פשוט לא יאמן איך מוצר אחד מושך כל כך הרבה אנשים מכל הסוגים, מינים וגילאים.

השנה הוקדש הסלון לטרנד ה- BIO. בכלל, כל ענף הקולינריה בפריס מתחיל לאמץ את הטרנד הזה. אני לא יודעת האם אכן המוצרים ה"ירוקים" שמונחים על מדפי הסופר המקומי שמתחת לבית שלי מיוצרים בתנאי "ביו", או שאולי רק הלבישו אותם בירוק, אבל אין ספק שגם בארץ הגבינות השומניות והאווזים המופטמים עולה המודעות. סלון השוקולד לא רק נקרא השנה The Green Show, אלא הוא גם מקבל, בין היתר, תמיכה של שר האקולוגיה והאנרגיה הצרפתי, האחראי על טכנולוגיות ירוקות. יותר מכך, השנה כל מבקר בסלון הפריסאי יכול לממן עץ קקאו! כן כן, אני בעצמי ראיתי את הדוכן שמזמין את כולם לתרום לשתילת עץ קקאו, ממש כמו קק"ל. חבר'ה, אם אתם שם תתרמו, אחרת לא ישאר לנו שוקולד בעולם וזה די מפחיד לחשוב על זה.

גם יפן הייתה השנה בכותרות בסלון הפריסאי. כמו בכל שנה, בקצה הפנימי של האולם הענקי והחום הזה, ממוקם לו מתחם ה"דמו". מתחם בו מתקיימות הדגמות מתכונים לאורך כל היום. השנה, הוקדש אחד הימים לשוקולטיירים היפנים, אשר כובשים את העולם. שימו לב שלא רק הסושי השתלט לו על הסלונים שלנו, אלא גם בתחום השוקולד והפטיסרי מכתיבים היפנים טכניקות מעניינות ומביאים טעמים חדשים. כך יצא שצפיתי בכמה הדגמות של שוקולטיירים יפנים. המעניין ביותר בעיניי היה שף אנטוניו אשר הדגים הכנת פרלין מפרלינה, שוקולד מריר, שוקולד חלב ומחית שומשום שחור. כל האירוע הזה טבול בשוקולד חלב או מריר. אני חייבת להודות שהייתי סקפטית, אבל הטעם משובח, שלא לדבר על האיכות והדייקנות. גם Tokyo Chocolate הפתיעו אותי עם טעמים מיוחדים של ווסאבי ושוקולד, שומשום שחור ושוקולד ועוד ועוד.

כאשר מסתובבים בין מאות הדוכנים, אפשר לטעום שוקולד ללא הגבלה. כמובן שבסופו של דבר מגיעה ההגבלה הפנימית שלנו, הגוף פשוט אומר די. אתם חושבים אולי שאין סיכוי שהייתם מפסיקים, אבל תאמינו לי שיש. לכן, למי שעוד מתכוון להגיע היום או מחר לסלון, אני ממליצה לטעום ממש ביסון בכל דוכן ולסמן לכם את הדוכנים אשר מצאו חן בעיניכם ובהם להתמקד, אם ברכישה ואם בהרחבת הטעימה. לגבי המלצות על דוכנים ספציפיים, הרי שלכל אחד הטעם שלו וכל אחד מעדיף דגשים אחרים. אמליץ כאן על שניים שלדעתי הם הטובים ביותר.

Jean Paul Hevin - אחד השוקולטיירים הטובים ביותר לדעתי. את הבוטיק שלו בסנט הונורה שבפריס אני פוקדת תמיד כשמגיע מישהו לביקור ורוצה לטעום שוקולד איכותי. יש המון שוקולטיירים איכותיים בפריס וצריך לבחור אחד או שניים. Hevin הוא אחד המובילים בעיניי. הדוכן שלו בסלון תמיד ממוקם באותו האיזור, מעין קוביה מרכזית כזו אבל מנותקת מהרעש החיצוני, אלגנטית, כיאה לו. בשנה שעברה אף פגשתי את האיש והאגדה בסלון, בהחלט חוויה. הדוכן שלו לא צועק ולא צבעוני, ולא מציע כמויות אדירות של שוקולד המצפה מרשמלו ורוד. הוא פשוט מציע שוקולד איכותי וטוב, כמו דוכן של חנות תכשיטים, ללא יותר מדי תפאורות. שווה!

Pierre Marcolini - ג', חברי מארצות הבית, גער בי: "נו לכי כבר לפייר מרקוליני (הבלגי), את חייבת להגיד לי מה דעתך עליו, לדעתי הוא אחד הטובים". מכיוון שאני מעריכה את טעמו הקולינרי של ג', ידעתי שאני חייבת ללכת לבוטיק מרקוליני שברחוב סיין. זה לא רחוק ממני, בגדה השמאלית, אבל עדיין לא יצא לי להגיע לשם. שוטטתי לי בין הדוכנים בסלון, ופתאום ראיתי אותו! הדוכן של מרקוליני, דוכן גדול ומרשים, אבל לא צועק. ישר מזהים שמדובר בשוקולטייר רציני הממצב עצמו כאמן ולא כחנות ממתקים. טעמנו שוקולדים, חבריי ע' וע' ואנוכי, וגם שוחחנו בצרפתית עלגת עם אחד המוכרנים בדוכן. השוקולד היה משובח ביותר ובהחלט מגיעה לג' תשובה - מדובר בשוקולטייר מהטובים שפגשתי. התעניינתי באחד הספרים של אדון מרקוליני והמוכרן עדכן אותי שהשוקולטייר הנחשב מסתובב ממש לידנו בסלון ואמור להיות בדוכן במשך כל היום. כמובן שהבטחנו לחזור, ואכן כך היה. פגשנו את מסייה מרקוליני שהיה חתיך, חביב ומסביר פנים. הוא כתב לי הקדשה על הספר שרכשתי (עד עכשיו אני לא באמת מבינה מה הוא כתב, אבל יש זמן...) והסכים לבצע אתנו סט של תמונות. תודה לע' על התקתוק במצלמה שלי. בקיצור, אל תוותרו על מרקוליני!

אפשר להמשיך ולכתוב על כל דוכן ודוכן, על הקרמבואים המצופים שוקולד איכותי, על המקרונים המיוחדים שמייצר אחד השוקולטיירים היפנים (ראו בתמונה), על תצוגות האופנה משמלות השוקולד ועל המופעים המרהיבים המתקיימים במתחם המופעים הממוקם במרכז הסלון. אפשר להסתובב בתערוכה שעות ארוכות ולא להפסיק להנות. אני, אגב, אפקוד את הסלון גם היום באמצעות הזמנה שקיבלתי ממנהל בית הספר של "ולרונה", עמו עשיתי הכרות אתמול. (למי שלא מכיר, "ולרונה" נחשב לאחד מהשוקולדים המובילים בעולם בתחום הפטיסרי והשוקולטיירה והוא בעצם מהווה חומר גלם לעובדים בתחום. חומר גלם יקר מאוד מאוד אבל איכותי).

מקווה שהצלחתי להעביר מעט מהחום המתוק הזה, ולמי שעוד יש אפשרות מומלץ להגיע!

לצפייה באלבום התמונות השלם:
http://www.facebook.com/album.php?aid=247508&id=609999420&l=5edac515ed
שלכם
שרון



5 תגובות:

  1. הי שרון, היה שווה לחכות! איזה נפלא הכל נראה, וברור שהמציאות עולה בהרבה על התמונות! כיף גדול שאפשר להיות בסלון הזה, ולטעום ולראות ולהריח! אנחנו הסתפקנו בסוף השבוע בשוקו הנפלא של עודד ברנר.טוב שגם לנו יש....שבוע נפלא ומתוק!

    השבמחק
  2. אנונימי31/10/10 20:44

    הכתבה מדהימה כמו תמיד ומרוב תאורים אני מרגישה בדמיוני את מכת הסוכר!לא קשה לדמיין אחרי כל המתוקים שאכלתי לא מזמן בפריז.אמא

    השבמחק
  3. ציפי - תודה! עודד ברנר זה נחמד, אבל אין על אנג'לינה בשוקולד חם.

    אמא - :-) אני חושבת שיש לך עדיין בורידים סוכר פריסאי. כבר עשית בדיקות דם? נשיקות

    השבמחק
  4. כולי ירוק - ולא בגלל טרנד הביו :)

    מעניין מאוד העניין עם היפנים. הם באמת יודעים להיות מוקפדים במה שהם עושים.

    מלבד הפרלינים, חפיסות השוקולד הריבועיות של מרקוליני הן ללא ספק אגדה.

    השבמחק
  5. גיאצ'ו, אכן עניין היפנים הפתיע אותי לחיוב. אני מודה שהייתי די סגורה לטעמים האלו. אך מרקוליני.... הוא באמת רציני.

    השבמחק

תודה על התגובה, שיהיה מתוק :-)

טופס יצירת קשר

שם

אימייל *

הודעה *