פיגרו ופיגורה

סלון השוקולד חלף עבר לו והשאיר מאחוריו ניחוחות חומים ומתקתקים. הסלון התקיים אומנם בפארק התערוכות, אבל כמובן שנוכחותו הורגשה בכל מקום בעיר. תחנות המטרו התהדרו בשלטי ענק המזמינים את כל מי שחפץ לסלון, האוטובוסים לבשו שלטים כדי שגם מי שלא יורד למטרו לא יפספס את האירוע וגם אמצעי התקשורת השתתפו בחגיגה. 

ראית את ה"פיגרוסקופ" של השבוע? שאל אותי ע' בחיוך מסגיר. הודיתי שלא ושאלתי אותו מה זה ה"פיגרוסקופ". את ה"פיגרו" אני מכירה, עיתון יומי שיוצא בצרפת, ותיארתי לעצמי שיש קשר בין השניים. ע' הסביר לי שה"סקופ" הוא מוסף של הפיגרו שיוצא בכל שבוע ביום רביעי (ממש כשם שביום רביעי יוצא ה"פריסקופ", עליו ארחיב בפוסט אחר) ויש בו מידע פרקטי ומעניין בתחומים שונים - מסעדות, אירועים, תערוכות וכדומה. אז מדובר בהחלט במוסף מעניין ומועיל, במיוחד למי שגר בפריס ומתעניין באירועים בתחומים שונים, אבל מה כל כך ייחודי ב"סקופ" אשר הוריד אותי למשרד של ע'? 

ובכן, ה"פיגרו", הגדיל ועשה והחליט להקדיש חלק נכבד מה"סקופ", לשוקולד. כמובן שהטריגר היה סלון השוקולד בכבודו ובעצמו, אך המוסף התמקד בשוקולטיירים המובילים של פריס וכלל אף דירוג של השוקולטיירים הטובים ביותר בעיר האורות וכן דירוג של השוקולה שו הכי טוב בעיר.

בהתרגשות רבה אחזתי במוסף והתחלתי לדפדף. דירוג השוקולטיירים לא הפתיע אותי, למרות שלא את כולם אני מכירה. במקום הראשון דורג ז'אן פול הבין, אשר את אהבתי למוצריו כבר חשפתי בפניכם. ממה שטעמתי עד כה, הרי שמדובר בשוקולטייר מעולה, אשר מוצריו משובחים ביותר. הרשימה מנתה עוד שוקולטיירים רבים וטובים כמו ז'ק ג'נין, כריסטיאן קונסטאנט, פייר מרקוליני ועוד רבים וטובים. הפתיע אותי שמישל קויזל לא נכנס לרשימה ואני בטוחה שיש עוד רבים וטובים שנשארו בחוץ, ככה זה כאשר יש שפע של מוצרים איכותיים ורק 20 מקומות בדרוג.

ממשיכה לדפדף ומגיעה לדירוג השוקולה שו - chocolat chaud  של ה"פיגרוסקופ". קוראת את הדירוג, קוראת שוב. לא יכול להיות. השוקולה שו האהוב עלי ביותר לא נכנס לעשירייה הפותחת! "אנג'לינה", בית הקפה אשר אפשר להגיד עליו הכל, שהוא תיירותי מדי, יקר, פלצני,  או כל מחמאה אחרת, אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו - השוקולה שו הכי טוב בפריס ובכלל. אני יודעת, הוא מתוק, הוא סמיך, הוא כבד, אחרי ששותים אותו אי אפשר לזוז ועם זאת הוא השוקולה שו הטוב ביותר שטעמתי. אז נכון, הוא דורג במקום ה 13, אבל לפניו נכנסו לרשימה כל כך הרבה מקומות שהדבר האחרון שהייתי מזמינה בהם הוא שוקולה שו.להפתעתי הטובה, נכנס לרשימה בית הקפה הפחות מוכר L'Heure Gourmande אשר עליו כתבתי בעבר, אכן בית קפה עם שוקולה שו משובח.

למרות האכזבה הקלה שפקדה אותי (בכל זאת מדובר "רק" בשוקולה שו...) החלטתי להקשיב לרחשי הפה של דוגמי ה"פיגרוסקופ" ושמתי פעמיי אל עבר בר השוקולד של ז'אן פול הבין, אשר גם בדירוג השוקולה שו הגיע למקום הראשון. האמת היא שלא ממש ידעתי למה לצפות, אבל מתוך הפרטים שדליתי מהכתבה שפורסמה עמו במגזין לאור זכייתו, הבנתי שמדובר בשוקולה שו שונה ממה שאני מכירה. לא עוד מתיקות וקרמיות, אלא טעם שקרוב יותר לקקאו המקורי והטהור(לא להתבלבל עם שוקולית), ללא שומן וללא סוכרים, ללא אבקות משפרות טעם וללא מייצבים ומסמיכים. טעם של קקאו נטו. הרעיון נשמע לי טוב, אבל האמת היא שהטעם במציאות פחות קסם לי. אין ספק שמדובר במשקה איכותי ביותר, מרגישים ממש את טעם השוקולד, הקקאו והמרירות העוקצת של הפולים. עם זאת, כשמדברים על שוקולה שו, אי אפשר להתעלם מהציפייה לקבל משקה מנחם, מהביל ומתוק אשר יכול להמתיק יום סגרירי ואפור בפריס. לדעתי השוקולה של הבין לא עונה על ציפייה זו והוא מתאים לחובבי שוקולד מריר אשר אוהבים את השוקולה שלהם כמעט נטול מתיקות, מעבר למתיקות השוקולד שתמצאו במריר 60% ומעלה.

עכשיו, אחרי שה"פיגרוסקופ" סיפק לי חומר לבדיקה, אני מבטיחה לכם עדכונים לגבי נוספים אשר נכנסו לכל אחד משני הדירוגים שלו. יהיה מעניין ומתוק.

שלכם
שרון

3 תגובות:

  1. שרון בוקר טוב, כיף לפתוח ככה את הבוקר-עם קפה טעים וסיפורי שוקולד ושוקו טעימים עוד יותר! בשבת דיברנו על שוקו טעים, בשישי כהרגלי שתיתי את השוקולטה האיטלקית של מקס ברנר, ואבא שלי העלה זכרונות על שוקו מופלא ששתה בוורונה שבאיטליה. אצלנו הטעם האהוב על כולם זה המתוק מתוק והסמיך, כמו זה הנפלא של אנג'לינה כמובן! שבוע מתוק!!

    השבמחק
  2. אני איתך בכיוון של הטעם, אין כמו אנג'לינה...
    עם זאת, יש אנשים שהשוקולה הזה מתוק להם מדי ולאלו אולי יתאים מאוד השוקולה של הבין. בכל מקרה, יש עוד הרבה לבדוק :-)
    שרון

    השבמחק
  3. אנונימי8/11/10 06:28

    נראה לי שאני אלך על זה של הבין. 60% מתוק לי מידי.. :)
    גיא

    השבמחק

תודה על התגובה, שיהיה מתוק :-)

טופס יצירת קשר

שם

אימייל *

הודעה *