ארנב זריז בגבעה

שנת 1994, משלחת של בית הספר "אליאנס" חיפה לצרפת, רותי שמעוני לוקחת אותנו אל גבעת הלב הקדוש לראות קברט. לא שהבנו משהו בקברטים, וגם לא ממש ידענו להעריך את השאנסונים ששרו לנו זמרי הבית, אבל את האווירה בהחלט הרגשנו והערב הזה זכור לי עד היום כחוויה צרפתית ייחודית. מאז לא שבתי אל AU LAPIN AGILE (הארנב הזריז), אבל אל מונמרטר שבתי וחזרתי בכל ביקור בעיר, והיום כשאני גרה בה, אני פוקדת את הגבעה אחת לכמה זמן כדי לראות שהכל במקומו מונח. שהציירים ממשיכים להציק לתיירים, שמוכרי המזכרות ממציאים עוד ועוד חפצים אותם יוכלו למכור לתיירים הרבים הממלאים את הגבעה, שהנוף הנשקף מהמדרגות שלרגלי הסקרה קר עדיין מרגש אותי ושארלט, הזמרת המדהימה, עדיין עומדת עם תיבת הנגינה בכיכר טרטר ובקולה האדיר שובה את לב העוברים והשבים.

"מה את אומרת על ערב ב AU LAPIN AGILE"? קפצתי משמחה, ברור שהולכים! רותי ואילן מבקרים בפריס ובכל הזדמנות שיש לנו אנחנו נפגשים, מעלים זיכרונות, רוקמים חלומות ונהנים מהעיר שלנו. לא יכולתי לצפות להצעה יותר טובה מזו, לחזור לארנב הזריז עם מי שהביאה אותי אליו בפעם הראשונה, רק הפעם בוגרת יותר, מכירה את השפה בצורה טובה יותר ומחפשת חוויות פריסאיות אותנטיות. האמת היא שזכרתי את המקום שניצב לו שם במעלה המדרגות, זכרתי את האווירה החמימה והאדמונית ואת הסיפורים שברקע התקופה ההיא, לפני מעל מאה שנה, בה נולד המקום. לא אחת ניסינו לשחזר את האווירה בערבי תרבות צרפת והיום יותר מתמיד אני יודעת שאפילו די הצלחנו.

הבחור בכניסה קיבל אותנו בחמימות וניכר שרותי אורחת כבוד, מה שהפך אותנו באותו רגע גם כן למכובדים.הצטרפנו ליושבי המקום, יושבים בצפיפות חמימה ונעימה ליד שולחנות עץ כבדים ונכנסים לאווירה. חבורה של שאנסוניירים, ביניהם ארלט, הזמרת המדהימה אשר שרה בכיכר טרטר שבמונמרטר בליווי תיבת הנגינה המוכרת שלה. כשרותי אמרה לי שארלט גם כן בין השרים בקברט, לא הייתה מאושרת ממני. מדובר בזמרת אשר גורמת לי לעצור ולהקשיב בכל פעם כשאני על הגבעה. הקול שלה כל כך עשיר ועמוק ושירתה מזכירה מאוד את תקופת השאנסוניירים הגדולים.

שיכר הבית הוגש לנו וחימם אותנו, במקום ניתן גם להזמין שתייה, אך לא מוגש אוכל משום שמדובר בעצם במופע שירה, ולא במסבאה. חבורת השאנסוניירים שרה כמה שירים ביחד והלהיטה את באי המקום. לאחר מכן, כל שאנסונייר בתורו, שר כמה שירים לבדו. בין לבין מנהל המקום, חלק עם הנוכחים בדיחות, סיפורים מעניינים ובעצם היה המנחה של הערב. הרשימה אותי במיוחד שאנסוניירית צעירה מאוד, אשר שרה שיר של הזמרת ברברה. רמת הדיוק שלה, הרגש שהיה טמון בשירתה והחיות שלה את השיר הביאו אותי לסף דמעות. לא סתם הגעתי הביתה והדבר הראשון שעשיתי הוא לחפש את השיר של ברברה ברשת, ותאמינו לי שהביצוע על הגבעה היה יפה פי כמה מונים מהביצוע המקורי.

נשארנו ממש עד סופו של הערב (סביב השעה1:30 בלילה), במהלך השירים האחרונים כבר היינו כמה אנשים בודדים שקיבלו ממש מופע פרטי. מדהים שגם אם נשארים מעט אנשים, משום שהשעה כבר מאוחרת מאוד, ממשיכים הזמרים לשיר כאילו עשרות אנשים מאזינים להם. ירדנו מהגבעה מרוצים מאוד ומזמזמים שירים של ברברה, ברל ועוד רבים וטובים. מדובר בחוויה מדהימה אשר כל חובב שירה ותרבות צרפתית יהנה ממנה.

תשומת לבכם כי הכניסה בתשלום, כשם שמשלמים על כל מופע איכותי. מומלץ להזמין מקומות או להגיע בשעה מוקדמת על מנת שיהיה לכם מקום. הקברט עמוס מאוד בעיקר בסופי שבוע, וגם באמצע השבוע ניתן למצוא אותו מלא.
כתובת: rue de Saules 22, במדרגות העולות למונמרטר (שימו לב - לא מדובר בעליה המוכרת לגבעה אלא בצדה השני).
מטרו: LAMARCK CAULAINCOURT.
http://www.au-lapin-agile.com/

לכו ותהנו, ההנאה כל כך ברורה.
שלכם
שרון

6 תגובות:

  1. בוקר טוב ישראלי לך שרון. נראה שהבילוי בארנב הזריז מאד מהנה. שאנסונים אני אוהבת, והאווירה שחשים בה מהתמונות נורא נעימה. הגבעה מקסימה, על אף כמויות המהגרים שמציקות מאד לתיירים, אבל הישיבה למרגלות הסקרקר והצפייה בהופעות שם נותנות פיצוי גדול. שבת מהנה.

    השבמחק
  2. כשאת מספרת על שאנסונים, אני עדיין שומעת בראש שלי את הגדולה מכולם- אדית פיאף בשיר
    Non, Je ne regrette rien
    צריכה לבוא לפריז להתעדכן קצת, מה?...:))))
    http://www.youtube.com/watch?v=Q3Kvu6Kgp88

    השבמחק
  3. אין דרך שיתנגן ברגע...?

    השבמחק
  4. ציפי, הבילוי שם מדהים! מומלץ בחום רב.
    אורה - ברור שאת צריכה לבוא לפריס, ועכשיו כשיש לך כאן בית בכלל.
    יעל, התכוונת שמשהו יתנגן ברקע? בטוח יש....רק צריך לדעת קצת להתעסק בזה. גם זה יגיע :-)

    השבמחק
  5. דנהל'ה אופה קטנה25/11/10 16:20

    הזכרת לי נשכחות : רותי שמעוני מורה אגדתית לתרבות צרפת. אין ספק שילדים בכיתה ז' הם חסרי יכולת להעריך את הידע הרב והמדהים שלה ואת הכריזמה המדליקה שלה. גם אני בוגרת אליאנס חיפה. לא ידעתי שאת חיפאית במקור. מגניב - כבר קיבלת עוד נקודה אצלי.
    את חיה את החלום - איזה כיף לך.
    תמשיכי לבלות
    דנה

    השבמחק
  6. הי דנהל'ה
    מסכימה עם כל מילה!
    תודה על הנקודה :-)
    שרון

    השבמחק

תודה על התגובה, שיהיה מתוק :-)

טופס יצירת קשר

שם

אימייל *

הודעה *