מישל קלויזל, שוקולטייר

כיכר הקונקורד עושה לי תמיד להרגיש שאני במרכז העולם. בכל כיוון אליו אני מתבוננת, אני רואה אתר שצולם למאות סרטים, אתר אחר עליו מטפסים עשרות אלפי תיירים ביום, או אחד שמופיע באלבומי תמונות של מיליארדי אנשים בעולם. כזו היא כיכר הקונקורד, ממלאת לי את הלב בתחושה שאני ממש כאן, בפריס, מוקפת בה.

מהקונקורד אפשר ללכת לכיוונים רבים, היא מהווה מקום מעבר לצועדים למסע רכישות בשאנז אליזה, או לחלופין לאלו הצועדים לרכוש סחורה ברחוב ריבולי. היא מקבלת אליה את כל היוצאים מגני טוילרי, ואת כל הנכנסים אליהם מכיוונה. ממנה ניבטת לה כנסיית המדלן המכוערת אך המרשימה, וממנה גם ניתן לראות את האינווליד ולהגיע אליו בנקל. הקונקורד מהווה בעצם את מרכז הציר האימפריאלי ( הציר המתחיל בלובר, עובר דרך שער הקרוסל הידוע כשער הניצחון הקטן, גני טוילרי, דרך כיכר הקונקורד, שדרות השאנז אליזה, שער הניצחון ובשנים האחרונות התווסף לציר גם שער הניצחון החדש בלה דפאנס).

הדרך המוכרת יותר ללכת מהקונקורד לכיוון מזרח, היא ללכת על רחוב ריבולי. רחוב תיירותי מאוד, מסחרי, בו נמצא מוזיאון הלובר, בית העירייה ועוד ועוד. הרשו לי להציע לכם דרך אחרת להגיע מהקונקורד  עד רובע המארה השיקי. אם רק תעברו לרחוב המקביל לריבולי (מצפון לו), תרגישו בעולם אחר לגמרי. רחוב SAINT HONORE הוא לא סתם עוד רחוב. מדובר באחר הרחובות שאני אוהבת במיוחד. שילוב של פלצנות, שיקיות, שוקולטיירים איכותיים והרבה פחות המולה מהרחוב המקביל לו.

אחד השוקולטיירים האהובים עלי ברחוב הוא מישל קלויזל - MICHEL CLUIZEL. קלויזל הוא שוקולטייר ותיק מאוד בגילדה, מאז 1948 הוא רוקח שוקולד בנורמנדי, במפעל שכיום עובדים בו כ 200 אנשים והוא מספק שוקולד למקומות רבים ברחבי העולם. חלון הראווה של השוקולטיירה מושך מאוד וניתן לבהות בו דקות ארוכות. אז במקום לעמוד ולבהות, כנסו פנימה ופנקו את עצמכם בכמה שוקולדים. שימו לב, בצרפתית לא קוראים לשוקולדים "פרלינים" כמו שאנחנו מורגלים, אלא "בונבון או שוקולד" (כלומר סוכריות שוקולד). אם תבקשו פרלינים, פשוט לא יבינו מה אתם רוצים...

מומלץ מאוד שוקולד עם פוייטה, מדובר בשוקולד שבו חתיכות קראנצ'יות של של מעין וופל אשר מזכיר במרקמו גליליות ישראליות. מדוהפוייטה הוא מוצר מקובל מאוד בעולם השוקולטרי בצרפת, והוא נותן לשוקולד מרקם קריספי וטעם משובח.

אגב, אתם יודעים מדוע קוראים לטראפלס גם טרוף? טרוף הוא בעצם שמה של פטריית הכמהין, ואכן צורתם של הטרופים דומה מאוד לצורתה של פטריית הכמהין המשובחת. גם על הטרופים של קלויזל לא הייתי מוותרת.

Chocolat Michel Cluizel
201, rue Saint-Honoré
75001 PARIS
Tél. +33 (0)1 42 44 11 66
FAX +33 (0)1 42 44 11 70
Paris@chocolatmichelcluizel.com




2 comments:

  1. איזה כיף! אחרי כנסיית מדלן נמצא כמובן פושון!!! ולא אכלתי מקרונים נפלאים משלהם! חוץ מזה מומלצת החנות המקסימה של FURLA, שיש בה תיקים נהדרים, במחירים שפויים ביותר, ובטח לרחוב היקר הזה! חג אהבה שמח!

    השבמחק
  2. הי ציפי...אכן יש באזור עוד המון המון דברים מדהימים, שלא לדבר על השוקולטייר ז'אן פול הבין.
    חג אהבה שמח!!
    שרון

    השבמחק

תודה על התגובה, שיהיה מתוק :-)

טופס יצירת קשר

שם

אימייל *

הודעה *