יום המקרון, או דברים שרק הצרפתים יכולים להמציא

היום, ה 20 במרץ, חל לו יום המקרון. לא מקרוני כזה שאוכלים עם קטשופ בגיל 7, אלא מקרון, העוגיה הצרפתית המפונפנת שכולם כל כך אוהבים לאהוב. המקרון הוא אחת העוגיות המזוהות ביותר עם צרפת ועם פריס בפרט. נדיר למצוא פטיסרי אשר לא נמכרת בה העוגייה הצבעונית ומושכת העין הזו. אני זוכרת שבפעם הראשונה שראיתי אותן, לפני שנים רבות, הצבעוניות שלהן משכה אותי מאוד אבל באותו זמן גם גרמה לי לתחושת אי נוחות. גילוי נאות, אני לא מחובבי המקרונים ולמרות שאני גרה בעיר המקרונים, לא הצלחתי להידבק בחיידק.

אז כמו שיש יום שכולו קרפ וכמה ימים שכולם שוקולד, יש גם יום המוקדש למקרון ה- 20 למרץ, יום אשר מוקדש גם לציון בוא האביב. אל תשאלו אותי למה, ככה. כי ככה הצרפתים אוהבים, לציין כל דבר, להקדיש לכל דבר את הזמן המיוחד לו, לציין את ההנאה והטעם, לחגוג את החיים. עקרון העונג הוא לא סתם עוד עקרון, הוא ממומש בכל רגע ומשפיע על חיי הצרפתים כולם. השנה מדובר ביום המקרון השישי, כלומר מדובר במסורת חדשה ביחס לתאריכי ציון אחרים בלוח השנה הצרפתי.

אבל ליום המקרון יש גם ערך מוסף, מדובר ביום אשר כל הכנסותיו מיועדות לעמותות המטפלות במחלות נדירות (Williams Beuren). פייר ארמה הנערץ, ועוד מספר רב של פטיסרי, המשתייכות ל Relais Desserts בכל העולם, הצטרפו למאמץ המשותף והן אלו אשר לוקחות חלק ביום זה. אין ספק שמדובר במחווה מעניינת מאוד, והשילוב של תענוגות החיים עם סיוע לעמותות הפועלות למען החולים, מהווה בהחלט תירוץ מספיק טוב ליום שכזה.

את כל הפרטים תוכלו למצוא כאן.
רשימת הפטיסרי המשתתפות ביום המקרון, על פי חלוקה למדינות.

יום מקרון שמח 
שלכם
שרון


6 תגובות:

  1. למרות נסיעותי הרבות לפאריז, לא קרץ לי המקרון. הסמל המוכר, הקרפ, הכי אהוב עלי ומוכנה לקבלו בכל מצב...(-:
    הערך הנוסף ליום המקרון מבורך !

    השבמחק
  2. הי שם...מבינה לגמרי, גם אני, כמו שכתבתי, מעדיפה קינוחים אחרים. עם זאת, אי אפשר שלא לתת מקום של כבוד לתופעה הזו, כי זה בהחלט הפך כבר לתופעה.
    שבוע מעולה וחג שמח!
    שרון

    השבמחק
  3. שרון בוקר טוב. אני מאד אוהבת מקרונים, בעיקר את הטובים, כתבתי כאן: http://tsipilevin1.blogspot.com/2010/07/blog-post_05.html
    בארץ יש גם ניסיון יפה להשקיע וקונדיטורים כמו של מזרין, שמו, ועוד מנסים די בהצלחה ליצור מקרונים טובים. אני עדיין מעדיפה את פושון, ונחמד שיש יום שמציין את המקרונים, ותורמים את הרווחים, זו מצווה! שבוע נפלא1

    השבמחק
  4. הי ציפי
    לצערי בארץ לא מצאתי מקרונים איכותיים, בנוסף מזג האוויר בארץ לא ממש מיטיב עם העוגיה העדינה הזו.
    לגבי המקרון הטוב ביותר בפריס, הדעות חלוקות. אני חושבת שהמובילים הם לה דורה ופייר ארמה שעומד בראש.
    שבוע מעולה
    שרון

    השבמחק
  5. אנונימי28/1/14 17:48

    הי שרון,
    האם את יודעת איך מודבקים המקרונים על החרוט?
    תודה,
    טל

    השבמחק
  6. כתבה מקסימה תודה על הפרסום

    השבמחק

תודה על התגובה, שיהיה מתוק :-)

טופס יצירת קשר

שם

אימייל *

הודעה *