קולקציית חג המולד של ארמה, או גאון נולד...מחדש

על פייר ארמה אני יכולה לכתוב עוד ועוד ואף פעם לא ארגיש שאני חוזרת על עצמי. מדובר בשף פטיסייר גאון, אשר בכל פעם מפתיע אותי מחדש. כמו בכל חודש דצמבר, נערכת עיר האורות לחג המולד, או בצרפתית - נואל. השדרות מתקשטות בנורות החג, החנויות מתחרות ביניהן מי מקשטת את חלון הראווה בצורה יפה יותר וחנויות האוכל למיניהן מביאות את מוצרי החג. שוקולדים צבעוניים וססגוניים, עוגות מסורתיות לחג, ריבות, יין חם, ערמונים קלויים ואפילו קרמבו מקומי, את כל אלו אפשר למצוא בכל מקום ברחבי העיר. חגיגה.

תמיד לפני החג, אני חושבת לעצמי, איזו קולקציה יתפור לי אדון פייר ארמה. ארמה, הידוע בכך כי יוצר בכל פעם קולקציה חדשה של קינוחים, ידוע גם כמי שבכל שנה, לפני חג המולד, יוצר קולקציה מיוחדת לחג. מיוחדת בלשון המעטה, שהרי שילובי הטעמים שלו גם ביום יום מיוחדים, כך שכאשר בנואל עסקינן, הרי שמדובר בטעמים סופר מיוחדים, או כמו שהצרפתים אומרים - מגה מיוחדים.

ארמה יצר כמה קינוחים מיוחדים לחג, כשבראשם מקרונים בטעמים מיוחדים. מקרון היא העוגייה הצרפתית המוכרת ביותר בעולם, מדובר בעוגייה אשר מבוססת על קצף חלבונים, סוכר ושקדים טחונים. המקרונים ידועים בצבעים העזים שלהם, אשר מרמזים על המילוי של כל עוגייה. הטעם של הבצק הבסיסי דומה והעוגייה מקבלת את הטעם הייחודי שלה מהמילוי. אדון ארמה ידוע בטעמי המקרונים המיוחדים שלו - קרם ברולה, שמן זית, תאנים, קסיס ועוד ועוד. 

לחג המולד הקרוב, רקח לנו ארמה מספר טעמים חדשים של מקרונים. מדובר בטעמים אשר בקריאה ראשונה יכולים לגרום לכם לחשוב שהעולם התהפך, אבל תאמינו לי שאחרי טעימה של שניים מתוך הטעמים החדשים, הבנתי שארמה מחזק את מעמדו כגאון. מקרון עם ערמונים מסוכרים, מקרון עם שוקולד וכבד אווז (כן!), מקרון עם כבד אווז ותאנים ומקרון עם פטריית כמהין ואגוזים. נדגמו מקרון שוקולד וכבד אווז ומקרון כמהין ואגוזים.

האמת היא שאני לא ממש יודעת מהיכן להתחיל. אולי אתחיל מזה שמבחינתי לטעום את מקרון השוקולד כבד אווז היה סוג של הקרבה למען המקצוע. אני לא נוהגת לאכול כבד אווז, אבל הייתי חייבת לנסות ולהבין את שילוב הטעמים. ובכן, מדובר ביצירת אומנות, השילוב המיוחד של הטעמים והעדינות שלהם הרשימו אותי מאוד. היכולת של הגאון לחבר בין טעמים שעל פניו נראים לנו כל כך לא קשורים אחד לשני מדהים אותי בכל פעם מחדש. כדאי גם לזכור, שבעצם כבד אווז מוגש פעמים רבות עם ממרח מתוק לידו - ריבה, ריבת בצל וכו. לכן, המחשבה על שילוב של כבד אווז עם שוקולד, בתוך מקרון, בעצם לא כל כך מנותקת מהמציאות והיישום של הרעיון פשוט מושלם. 

מקרון כמהין ואגוזים מוכרז על ידי כאחד השילובים המדהימים ביותר שטעמתי לאחרונה. היציאה הזו מהקופסא של אדון ארמה לא מפסיקה להרשים אותי. פטריית הכמהין היוקרתית, מוכרת לנו מהמטבח הצרפתי. נוכל למצוא פטריית כמהין לבנה או שחורה, כשבשני המקרים מדובר בחומר גלם מדהים ועוצמתי. מספיקה כמות קטנה מאוד של פטרייה על מנת להכניס את הארומה שלה לכל התבשיל, ובמקרה שלנו למקרון. עד שטעמתי, לא הבנתי כיצד יכולה ארומה של כמהין לבנה להשתלב בתוך עוגייה. אחרי שטעמתי הבנתי מאוד, אבל להסביר פשוט לא ניתן. מדובר בשילוב מיוחד מאוד, ולאור הדומיננטיות של ריח הפטריה, טורחים בארמה לארוז את המקרון הזה בנפרד ממקרונים אחרים, על מנת שריח הפטרייה לא יכתים טעמים אחרים. אין מילים, פשוט צריך לטעום.

קולקציית המקרונים של חג המולד תככב אצל ארמה עד ה 7 בינואר 2012. שווה שווה, לא להחמיץ.

Tél : 01 43 54 47 77



חג שמח לכל החוגגים, וחג מקרונים מיוחדים שמח לכולנו!
שלכם 
שרון

4 תגובות:

  1. שרון בוקר טוב.ברור לי שכדי להבין צריך לטעום. עם ערמונים האהובים עלי-טוב שאני לא שם.....ברור שלא טוב! אם הייתי בפריז הייתי טועמת הכל,רק כדי לנסות.אני חובבת כל דבר שחדש. בכל מקרה אני מאמינה לך שנהדר.תמשיכי להינות, נראה לי שדצמבר זו תק' נפלאה בפריז!

    השבמחק
  2. תודה ציפי! אכן תקופה מדהימה וחגיגית בעיר האורות...כיף גדול!
    שרון

    השבמחק
  3. כמובן שבהדרכתך שרון בזמן אמיתי ראינו, קנינו ובבית טעמנו כמה סוגים של המקרונים הניפלאים הללו . קראתי את רשומתך הנוכחית בעיון רב ונזכרתי שאת רוב הפרטים הללו סיפרת לנו בסיורנו הניפלא איתך ממש באותו יום שכתבת את הפוסט הזה !!!

    מה אומר לך שרון ? איזה כיף לך שאת חיה את התחום המתוק הזה בעיר האורות שרק אחרי שפגשנו אותך לא הכרתי בכלל למרות שאת פריס אני מכיר הייטב . אני כב מחכה לרשומתך הבאה בכיליון עיניים

    להתראות,

    שמוליק

    השבמחק
  4. שמוליק ורות היקרים
    איזה מרגש לקרוא את תגובתכם.
    נהנתי מכל רגע אתכם, אני שמחה מאוד שגם לכם
    היה טוב ומעניין.
    מחכה לכם שוב בפריס...אאסוף עוד מקומות מעניינים :-)
    שרון

    השבמחק

תודה על התגובה, שיהיה מתוק :-)

טופס יצירת קשר

שם

אימייל *

הודעה *