קרו-אסון, לא תוכלו להפסיק לאכול אותו

גאונות יכולה לבוא לידי ביטוי גם במוצר בסיסי (צילום: שרון היינריך)
פוסט קצר, בלי הרבה מילים. 

כשהמוצר כל כך טוב כל המסביב פחות רלוונטי. קרואסון, אחד המוצרים הבסיסיים ביותר בחיי הצרפתי הממוצע. אין בוקר ללא קרואסון, אין בולנז'רי ללא קרואסון, אין צרפתים ללא קרואסון. זה נשמע מוגזם, זה נשמע קלישאתי, אבל זה נכון. פעם, כשרצו לעשות וריאציה על קרואסון, לקחו את אלו שלא נמכרו בסוף היום, פרסו אותם, מלאו בקרם שקדים ואפו שוב, קרואסון שקדים. בארצנו הקטנטונת, שילבו בין ה PAIN AU CHOCOLAT לבין הקרואסון ויצרו קרואסון שוקולד, בצרפת זו תהיה ממש עבירה.

אסון אמיתי (צילום: שרון היינריך)
מאז שנכנס פייר ארמה לתמונה, כל קינוח צרפתי בסיסי קיבל טוויסט עדכני וחדש, גם הקרואסון. אחת העוגות המפורסמות של ארמה היא האיספהאן, בסיס מקרון, קרם ליצ'י, פטל וורדים ומעל מקרון נוסף. לחובבי הז'אנר, מדובר פשוט במעדן. בהשראתה, ייצר ארמה מגוון קינוחים על בסיס חומרי הגלם של איספהאן. במסגרת פטיש (FETISH) איספהאן, כיכבו בויטרינות שלו 18 (!) קינוחים בטעמי ורדים, ליצ'י ופטל, אחד מהם היה ונותר קרואסון איספהאן.

מתיקות, חמצמצות והרבה חמאה (צילום: שרון היינריך)
בצק קרואסון, ממולא במרציפן בטעם ורדים, ליפתן פטל וליצ'י. הציפוי מפתיע לא פחות, זיגוג מי ורדים מפודר בחתיכות פטל קטנות וחמצמצות. שילוב הטעמים והמרקמים כל כך טוב, שגם מי שלא אוהב את אחד המרכיבים לא יוכל להשאר אדיש. באמת שכל מילה נוספת מיותרת.


שלכם
שרון

11 תגובות:

  1. ~~~חלום~~~

    השבמחק
  2. שרון כל פרט נוסף הוא בגדר התעוללות!!!

    השבמחק
  3. מדגדג לי על הלשון...
    תודה על פוסט מופלא :)

    השבמחק
    תשובות
    1. יש לך עוד את הטעם אה?
      תשמעי, אני לא חושבת שזה הההמוצר שלו, אבל בהחלט בתחום המאפים כן.

      מחק
  4. אנונימי28/10/12 19:19

    מעולם לא הייתי בצרפת אבל אשמח מאוד אם אוכל להגיע לשם מתישו. אני עוקבת אחרי הבלוג שלך(בשקט עד כה)וכל פעם מחדש נהנית לקרוא מה חדש ומה מעניין בעיר האורות. תודה לך על ה"סיורים" הקולינרים הוירטואלים שגורמים לי להרגיש כאילו אני בחו"ל כל פעם מחדש.
    הקרואסון נשמע נפלא!!
    שיהיה שבוע נהדר

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על התגובה, אני שמחה לשמוע שאני מצליחה להעביר ולו במעט, את העושר הקולינרי שמציעה פריס.
      מבטיחה להמשיך לסייר אתכם :-)
      שרון

      מחק
  5. גם אני מחכה ליום שאסע לחופשה בפריס ולו רק בשביל הדברים הללו (פחות בקטע של לראות מקומות)אלא לדברים המתוקים בעיקר.
    יאמי, יאמי..

    השבמחק

תודה על התגובה, שיהיה מתוק :-)

טופס יצירת קשר

שם

אימייל *

הודעה *