CAREME נגיעה צרפתית בלב שכונת נחלת יצחק

28.10.13 , , 14 תגובות

נגיעה פריסאית בתל אביב (צילום: שרון היינריך)
אחד הדברים שאני הכי אוהבת במסע הפריזאי שלי הוא הסיורים הקולינריים. האפשרות שנתנה לי להעביר חלק מהידע ומההתלהבות שלי, לאנשים אחרים, מדהימה אותי בכל פעם מחדש. לסיורים בפריז מגיעים אנשים מתחומים שונים, בעלי רקע מגוון וחיבור שונה לתחום הקולינרי. הקשרים שנוצרים בסיורים מדהימים ואני מחבקת אותם בכל יום מחדש (ע"ע ג'). מדי פעם, מזדמן לי לסייר עם אנשים מפורסמים מתחום הקולינריה וגם עם כאלו שנמצאים רק בתחילת דרכם בעולם הזה ופריז עבורם היא מקור השראה. מעניין לראות איך כל אחד חווה אחרת את עיר האפשרויות הבלתי נגמרות בתחום הקולינריה, ועוד יותר מעניין לסגור מעגלים ולחזות בחלומות שנשזרו בסיורים, הופכים למציאות.

עיצוב בהשראה פריסאית (צילום: שרון היינריך)
בביקור האחרון שלי בישראל, החלטתי שאני צריכה לסגור מעגל. זה לא כזה דרמטי כמו שזה נשמע, אבל זה בהחלט משהו שריגש אותי מאוד ולכן בחרתי לשתף אתכם. לפני כמה זמן, הגיע אלי לסיור ארז, בחור צעיר וחביב. הוא הסביר לי שיש לו תשוקה עזה לתחום הפטיסרי שוקולטרי, והחלום שלו הוא לפתוח מקום מיוחד בישראל, מקום שיביא נגיעה מפריס לארץ הקודש. נפגשנו לנו באחד השווקים המדהימים של פריס ומשם התחלנו לעבור במיטב הפטיסרי של עיר האורות. הרעיון היה לבקר בכמה שיותר מקומות, כדי לספוג כמה שיותר אווירה, עיצוב, צבעים וסגנונות. הסיור היה נפלא, מלא בהשראה ובתכניות לעתיד שנזרקו לאוויר. מי היה מאמין שהסיור הזה יוליד את אחד מבתי הקפה - פטיסרי המתוקים ביותר באזור תל אביב.

ויטרינת הקינוחים האישיים (צילום: שרון היינריך)
CAREME נפתח לפני כמה חודשים בשכונת נחלת יצחק, הנמצאת על גבול תל אביב - גבעתיים. מדובר בשכונה שבשנים האחרונות הולכת ומתפתחת כמו שכונת מונטיפיורי הקרובה, ולמרות הריחוק שלה ממרכז העיר יש לה קסם משלה. ממש ליד "הסלון" של אייל שני, נסגר המעגל של הסיור הקולינרי שלי עם ארז. מקום קטן, מעוצב בסגנון צרפתי מודרני, כמה שולחנות בפנים וכמה שולחנות ברחבת הכניסה לבית הקפה, ויטרינה של פטיסרי צרפתית ומגוון של לחמים, מוסיקת רקע נעימה ובעיקר חלום אחד שהתגשם.

קרואסון חמאה אה-לה-פריז (צילום: שרון היינריך)
השם קארם לא נבחר סתם, מארי אנטואן קארם היה שף מוכר בצרפת של שנות המהפכה. קארם עסק הן בבישול והן בפטיסרי והיה מוכר ביצירות המיוחדות שלו הנקראות בצרפתית PIECES MONTEES, כלומר קינוחים בצורה של מגדל גבוה. היום נוהגים להכין את הקינוחים הללו בעיקר ממקרונים ומאקלרים והם נוכחים בכל אירוע צרפתי ובכל ויטרינה צרפתית המכבדת את עצמה. ארז מסביר לי שהסיור ההוא בפריז נתן לו חלק נכבד מההשראה למקום שלו, גם שם המקום מרמז על הקשר ההדוק בין בית הקפה לעיר האורות.

גם לחמים ובגטים (צילום: שרון היינריך)
אחרי שהתרשמתי מהעיצוב ומהאווירה ואחרי המפגש המרגש עם ארז, עברתי לעניין האמיתי, טעימת הקינוחים. לגבי המראה, בקארם בהחלט הצליחו להביא את הלוק הצרפתי לשכונה התל אביבית. כשמסתובבים ברחובות פריז, ניתן למצוא פטיסרי בכל פינה, בכל אחת מגוון גדול של קינוחים וכולם מעוצבים למשעי, גם במקומות הפחות "נחשבים". בישראל, ענף הקינוחים האישיים בקונדיטוריות פחות מפותח והמגוון שניתן למצוא מהם לא מאוד מרשים. בקארם, החליטו להצמד למתודולוגיה הצרפתית ושמו דגש על הקינוחים האישיים. 

אקלר קרמלייה ושוקולד (צילום: שרון היינריך)
תחילה טעמתי את האקלר, הנחשב היום לכוכב חוזר בתחום הפטיסרי הצרפתית. הוא תמיד היה שם, אחד מהקינוחים הקלאסיים ביותר של הפטיסרי, בדרך כלל ממולא בקרם שוקולד, קפה או קרמל. כיום, טרנד האקלרים נמצא בשיאו והשף פטיסיירים מתייחסים אליו כאל כלי קיבול אותו ניתן למלא ולקשט במגוון עצום של שילובים. בקארם יש כמה סוגים של אקלרים, אני בחרתי את אקלר לוז, הממולא בקרם קרמלייה, ג'אנדויה ומצופה בשוקולד מריר של ולרונה. הבצק של האקלר היה טוב מאוד והמילוי עשיר. השילוב הזה של שוקולד ואגוזי לוז אהוב עלי במיוחד, והשימוש בשוקולד האיכותי של ולרונה מחזק עוד יותר את טעם האגוזים.

קראנץ', קפה ושוקולד (צילום: שרון היינריך)
חובבי השוקולד והקפה ישמחו מאוד לנסות את עוגת מוס הקפה. העוגה מוגשת בצורת מלבן מאורך, ממש כשם שנהוג להגיש עוגות מסוג זה בפריז, והיא מורכבת מתחתית קראנצ', גנאש שוקולד, קרמו קפה וציפוי שוקולד לבן קפה. לטעמי מדובר באחד הקינוחים הטובים בקארם. שילוב הטעמים והמרקמים מעולה והגימור של העוגה בדמות פטריות של מוס שוקולד לבן ודסקיות שוקולד מקסים.

חובבי הפירות יהנו מאחד הקינוחים המרשימים ביותר בקארם, פיננסייר פירות יער. מדובר בקינוח המעוצב בצורה מיוחדת, מורכב מבסיס של בצק פריך, שכבת פיננסייר עם פירות יער, קרם וניל תות שדה ופירות יער טריים. למרות שאני פחות חובבת קינוחי פירות, מדובר בקינוח מעולה לטעמי. הבצק טעים מאוד, הקרם עדין ונוכחות הפירות הטריים מוסיפה רעננות למנה. בקארם מגישים לכם, בנוסף לפטיסרי האיכותיים, גם ארוחות בוקר וארוחות צהריים, המקום כשר חלבי ובהתאם לכך המנות. כן תוכלו להצטייד בלחמים, עוגות שמרים, עוגות בחושות ועוגיות.

וניל, תות ופטל (צילום: שרון היינריך)
בקארם זוכרים היכן הכל התחיל וכמחווה לקוראי הבלוג PARIS CHEZ SHARON, מי שיגיע לקארם ויאכל ארוחה הכוללת מנה עקרית יפונק בסופה באקלר מתנה. ביקרתם? ספרו לי איך היה....אולי המהפכה הצרפתית מתחילה להתרחש גם בארץ.

CAREME 
מעבר יבוק 5, תל אביב
פתוח ראשון עד חמישי 07:30-23:45
שישי 07:30-15:00
שבת: 19:15-01:00

שלכם
שרון



14 תגובות:

  1. אנונימי28/10/13 09:56

    ביקרתי היה מעולה!!!טעים איכותי..ושרות מצויין!!!

    השבמחק
  2. אנונימי28/10/13 11:24

    שרון, יש לך מתכון מנצח לשכבת הקרנץ' הזו שמשמשת את מרבית העוגות האישיות כתחתית? מתה על הקראנצ'יות הזו...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מבטיחה לנסות לפרסם מתכון שכזה....

      מחק
  3. אנונימי28/10/13 14:00

    ממש במקרה נקלעתי למקום - בהחלט ניחוח פריזאי רומנטי, שירות מחייך ונעים, אוכל מוקפד ופטיסרי צרפתי אמיתי.....
    מקסים, אגיע שוב.....

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אנונימי
      אכן מקום מקסים....שמחה שנהנית :-)
      שרון

      מחק
  4. אנונימי2/2/14 22:29

    ביקרתי ביום חמישי אחרון חזרתי שוב היום. שרות לא מהעולם הזה, טעם שמזכיר את מיטב הפטיסרי של פריס. אחזור ועוד איך!

    השבמחק
  5. אוייי הטעם המדהים הזה מלווה אותי כבר המון זמן... מאז הביקור האחרון שלי בפריז ומרסיי.. ויש לציין שאתם החזרתם את הטעם הערב של האקלר לחיכי.. אין ספק שמעכשיו זה יהיה המקום בילוי שלנו..

    השבמחק
  6. יואווו הטעם עדיין נישאר לי בחך מהביקור האחרון שלי בפריז ומרסיי.. ויש לציין שאתם החזרתם לי את הטעם של האקלר לחיכי.. כמובן שאבקר פה עוד פעמים רבות..

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף!!! תמשיכי לבקר, שרון

      מחק
  7. אנונימי8/2/14 01:17

    אהובתי, איייזה כייף! זו אודטה, בחרתי לשים את "אנונימי" כי אין לי כוח לכתוב כתובת מייל :-):-)

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה שאהבת :-))) נשיקות מפריס

      מחק
  8. טעים, מאד פריזאי, וברור שנחזור, כי טעמנו רק את המלפיי ויש עוד הרבה לטעום!!

    השבמחק
    תשובות
    1. יופי שמחה שנהנתם!! נשיקות

      מחק

תודה על התגובה, שיהיה מתוק :-)

טופס יצירת קשר

שם

אימייל *

הודעה *