קראנצ' שוקולד ופרלינה, מתכון לחטיף ממכר

תענוג ממכר, צפו לחיסול מהיר (צילום: שרון היינריך)
אם יש שילוב שאני לא יכולה לעמוד בפניו, הרי הוא שוקולד ופרלינה. כן כן, אני יודעת, הכי OLD FASHION, אבל זה כל כך טעים. אם יש שני מקומות בפריז שבהם מבחינתי אתם חייבים לטעום בונבון שוקולד (מה שאנחנו מכנים פרלין) הם פטריק רוז'ה (Patrick Roger) וז'אק ז'נה (Jacques Genin). אצל רוז'ה, מומלץ בחום רב לנסות את הרושה, הלא הן קוביות השוקולד (מריר או חלב), ממולאות בקרם פרלינה עשיר ואגוזים קרוקנטים. מדובר במעדן אמיתי שקשה להפסיק לאכול. אצל ז'נה, נסו את בונבון השוקולד עם הפרלינה, אחד הטובים שטעמתי, עדין כל כך ומדויק. ואם שוקולד, אז מבחינתי חודש אוקטובר פותח את עונת השוקולד, משום שבסופו מתקיים סלון השוקולד השנתי בפריז ומיד אחרי הסלון מתחילות חנויות השוקולד והפטיסרי להכין את הויטרינות לקראת חגי החורף והכל כל כך יפה, צבעוני ומיוחד.

אז ממש עוד מעט זה קורה, סלון השוקולד פריז 2014 יפתח בפעם ה 20 וההתרגשות גדולה. המארגנים מבטיחים סלון מיוחד וגדול, עשיר בחידושים ועמוס באירועים שוקולדיים. לכל הפרטים לקראת הסלון כנסו לכאן, ועד אז תהנו מכמה פוסטים הסובבים סביב עולם השוקולד. ומכיוון שאתם כבר מבינים ששוקולד ופרלינה זה שילוב שאהוב עלי מאוד, החלטתי לשתף אתכם במתכון קליל ומהיר לחטיפי שוקולד, פרלינה ופוייטה אותם אני מאוד אוהבת ולכן עושה אותם לעתים רחוקות מאוד. ראו הוזהרתם, החטיפים האלו בבית הם אסון, אסון חיובי אבל אסון.

שוקולד, פרלינה ופוייטה, מעדן שקשה לעמוד בפניו (צילום: שרון היינריך)

את המתכון הזה אני מכינה כבר שנים, אבל בכל פעם אני מנסה להכין אותו עם שוקולדים אחרים ובכל פעם הוא מקבל גוון אחר וטעם אחר. לאחרונה, טעמתי שוקולד חדש של VALRHONA והחלטתי לנסות אותו, התוצאה פשוט מעולה. מדובר בשוקולד בשם BISKELIA 34%, שוקולד חלב עם ארומה של קרמל, ביסקוויט קלוי ונגיעת מלח, פשוט מדהים! כשטעמתי אותו, ישר ידעתי שהוא יתאים מאוד לחטיפים שלי והחלטתי לנסות אותו בפעם הבאה שאכין את האסון. הכנתי, הנה התוצאה.

חטיפי שוקולד, פרלינה ופוייטה (כ 20 אצבעות)

חומרים:
100 גרם שוקולד לבן משובח (אני משתמשת ב IVOIRE של ולרונה)
100 גרם שוקולד חלב BISKELIA של ולרונה  (אפשר לעשות שימוש בכל שוקולד חלב אחר)
200 גרם שוקולד מריר 66% ומעלה (אני משתמשת בולרונה 71% על שם ז'אק ז'נה)
150 גרם פרלינה איכותי (ממרח)
150 גרם פוייטה 
אפשרות שדרוג: פניני קראנצ' מריר, קרמליה, לבן של ולרונה.
אפשרות שדרוג חדשה!!! 30 גרם סוכריות קופצות :-)

לא להתעלף? קדימה למטבח (צילום: שרון היינריך)

הכנה:
1. ממיסים על בן מארי שוקולד מריר, לבן וחלב עד להמסה מלאה.
2. מסירים ממקור החום, מוסיפים 150 גרם פרלינה ומערבבים עד לקבלת מסה אחידה.
3. מוסיפים 150 גרם פוייטה ומערבבים עד שכל הפוייטה מצופה היטב בשוקולד. מוסיפים סוכריות קופצות, מערבבים.
4. יוצקים את המסה על משטח ישר ועליו נייר אפייה (קרש חיתוך, תבנית שטוחה). יוצרים בעזרת פלטה מדורגת מלבן בגודל 30X20 ומכניסים לקירור. אם תרצו לשדרג את החטיפים או את חלקם, זה הזמן לפזר על פני המסה פניני קראנצ' מצופים בשוקולדים שונים (ראו בתמונה).
5. לאחר כמה דקות במקרר, תתחיל המסה להתקשות בצדדים. בדיוק בזמן זה, הוציאו את המשטח מהמקרר וסמנו בעזרת
סכין חדה את הצורה של החטיפים. אני אוהבת להכין אצבעות (ראו בתמונה) ולכן מסמנת כתשעה קווים לאורך וקו אחד לרוחב שחוצה את כל הקווים שסימנתי לאורך. כך נוצרות שתי שורות של אצבעות.
6. החזירו את המשטח לקרור של לפחות שעתיים. לאחר מכן הוציאו את המשטח, עברו שוב עם סכין על החריצים שסימנתם ושברו את האצבעות על פי הסימונים.
7. אפשר לאחסן במקרר לפחות לשבוע, אבל אחרי יום כנראה כבר לא תראו אותם שם....

מקסים גם כמתנה בקופסת פח יפה (צילום: שרון היינריך)

שיהיה שוקולד
שלכם
שרון

9 תגובות:

  1. אנונימי14/10/14 14:57

    מה זה פוייטה?

    השבמחק
    תשובות
    1. פוייטה הם בעצם פירורי וופל, כמו פירורי גלילית, הנה למשל: http://www.amazon.com/Cacao-Barry-Pailletes-Feuilletine-Crunch/dp/B001TZJ3OO

      מחק
  2. אנונימי14/10/14 18:18

    איפה אפשר להשיג אצ הפוייטה ואת הממרח פרלינה?
    אפשר להחליף את זה במשהו אחר?

    השבמחק
    תשובות
    1. פוייטה ופרלינה יש בחנויות המתמחות, אם נחליף אותם המתכון לא יהיה אותו המתכון...ממכר!

      מחק
  3. ממרח פרלינה זה ממרח נוגט ?

    השבמחק
  4. נראה טעים. איפה ניתן לקנות סוכריות קופצות?

    השבמחק
  5. היי שרון
    אני גרה בבוסטון ואין כאן חנויות מתמחות כמו בארץ.
    יש לך מושג איך אני יכולה להשיג את המצרכים המיוחדים כמו פרלינה/פוייטה?

    השבמחק
  6. שירי9/7/16 18:29

    היי שרון, מתכון נראה מהמם ואני מחכה להכין.
    מה עושים אם לא אוהבת של שוקולד לבן וחלב? להחליף הכל למריר?

    השבמחק
  7. נראה מטריף! איך אני אוהבת את זה

    השבמחק

תודה על התגובה, שיהיה מתוק :-)

טופס יצירת קשר

שם

אימייל *

הודעה *