מאחורי הקלעים, השקת קולקציית חג המולד של FAUCHON

בייבי שוק, מצנפת של "פאפה נואל" מלאה בכל טוב (צילום: שרון היינריך)
SAVE THE DATE, כשאני מקבלת מייל עם הכותרת הזו מדבורה, נספחת העיתונות של פושון FAUCHON, אני ישר פותחת יומן. ההזמנה נראת מבטיחה ומלבד התאריך והנושא אין בה כלום. אני רושמת ביומן וממתינה למייל הבא. מאחורי הקלעים של עולם ההשקות בפריז מרתק לא פחות מההשקות עצמן. תחשבו לרגע שבכל רגע נתון, מתקיימות השקות שונות ומגוונות בעיר האורות, החל ממוצרי מזון, עובר באופנה וכלה בבשמים חדשים, לכל עולם ההשקות שלו. כדי להפיק השקות איכותיות, כל מותג עוטף עצמו במערך שלם של יחסי ציבור, אחראי תקשורת, מערך קשרים עם בתי מלון יוקרתיים וכמובן קשרים ענפים עם מכתיבי דעת קהל, עיתונאים ובלוגרים שהפכו מזמן לחלק בלתי נפרד ממערך ההשקות הזה.

המייל השני מגיע, המועד המדויק נקבע לשעה 16:00, שעת התה או לשעת ה"גוטה" היא שעת החטיף והמיקום, אוי המיקום. הפעם, בחרו בפושון לשתף פעולה עם אחד ממלונות היוקרה הפריזאיים, "אוטל-דו-קולקסיונר" L'Hotel du Collectionneur. אני מגגלת מיד ומבינה שעם כזה שיתוף פעולה, אני צפויה להיות חלק מאירוע יוקרתי ומיוחד, כמו שרק מותגי עלית יודעים לארגן. המלון, ממוקם ברובע השמיני של פריז, אחד הרבעים היוקרתיים ביותר בו שוכנות שגרירויות, משרדי ממשלה רבים ואפילו ארמון האליזה, מעונו הרשמי של נשיא הרפובליקה הצרפתית.

מי אמר סנטה קלאוס? (צילום: שרון היינריך)


במייל שמתקבל יום לפני הארוע, נרשם פרט מעניין נוסף, האירוע יתקיים בתוך ה"בועה" שבמלון. האמת היא שלא ייחסתי לפרט הזה הרבה משמעות, אבל כשהגענו למלון מיד הכל התחבר. בלב הפטיו המדהים של המלון, מוקמה לה בועה גדולה שקופה, שכבר מלובי המלון ניכר שהיא צבועה בצבעי פושון. פרחים ורודים, בקבוקי שמפניה ורודים שקיות דרמטיות של פושון, זה כאן. מלצר חביב פותח לנו את דלת הבועה ומקפיד שנכנס לתוך חלל המבואה, המוביל לתוך הבועה, לפני שדלת הבועה עצמה נפתחה, בהמשך נבין שאם לא מקפידים, האוויר המנפח את הבועה פשוט בורח לו.

"בוש-דה-נואל" הקינוח המסורתי בצורתו הכל הך מקורית של פושון (צילום: שרון היינריך)

ובהגשה ליחיד (צילום: שרון היינריך)

שולחנות מפוזרים במרחב הבועה, בקבוקי שמפניה ממותגים של פושון מונחים בכלי עם קרח, נרות, פרחים, אווירה. אבל זו רק התפאורה, והיא כשלעצמה מושלמת ומבשרת על הבאות. על הבר המרכזי, מונחת תצוגה של קולקציית קינוחי החורף של פושון, ומאחוריה כמו אב גאה, עומד השף פטיסייר של פושון פטריק פאייר (Patrick Pailler). קשה לתאר את המראה, הקינוחים שיצר פאייר לחגי החורף הקרובים פשוט מרהיבים. עולם הפטיסרי בפריז הוא ערוץ של אפנה, ממש כמו שמלה חדשה של DIOR או תיק חדש של GUCCI, הקינוחים קודם כל נראים ורק לאחר מכן נטעמים. המראה, לא פחות חשוב מהטעם וכל אחד מהשניים (המראה והטעם) הוא תנאי הכרחי להיותו של הקינוח איכותי.

פאייר, מימין, מחלק את הבייבי שוק לטעימות והכל קורה בתוך בועה גדולה (צילום: שרון היינריך)

בונבונים של זהב (צילום: שרון היינריך)

קולקציית קינוחי החורף של פושון, מורכבת השנה משני סוגים מרכזיים של קינוחים, הראשון הוא ה"בוש" המסורתי, המקבל אצל פאייר פרשנות שונה מאוד מהמקובל. בוש בצרפתית, גזע עץ, מדובר בקינוח מסורתי הנראה כמו גזע עץ שקיבל בשנים האחרונות פרשנויות שונות מצד שף פטיסיירים יצירתיים. הקינוח השני הוא קינוח בצורת מצנפת "פאפה נואל", כלומר סנטה קלאוס, במגוון של שלושה צבעים ושלושה טעמים. קשה לתאר במילים, התמונות תעשנה את העבודה, אמנות לשמה.

ומה שקורה בפנים... (צילום: שרון היינריך)

ללא מילים (צילום: שרון היינריך)

השנה, בחרו בפושון לבנות את הבוש המסורתי בצורת סוג של חנוכיה, מורכבת מכמה סוגים של כדורים, כשכל כדור מהווה שלב נפרד באכילת הקינוח. מספר הכדורים תלוי בגודל הקינוח, כך שכל סועד אמור לקבל 3 סוגים של כדורים. הכדור המרכזי הוא הכדור הגדול יותר, זה הנראה כמו נר וצבעו לבן. "הכדור הזה הוא הכדור הראשון אותו יש לטעום, הוא מורכב מקוק של שוקולד (ציפוי) שבתוכו שכבה של ביסקוויט קרוקנטי של שוקולד מריר 70%, מוס שוקולד חלב וקרמל, קרמו וניל טהיטי וקומפוט אסידי של פסיפלורה. הרעיון היה לתת שילוב של מרקמים וטעמים המאזנים אחד את השני. מתיקות וחמיצות, קורקנטי וקרמי", מסביר לי פאייר בהתלהבות. "את הכדור האדום, מומלץ לאכול לאחר שטועמים את הכדור הראשון ולהמשיך לאכול את שני הכדורים ביחד. הכדור עשוי מקוק של שוקולד לבן, ממולא בקולי של מנגו ופסיפלורה. השילוב הזה של שני הכדורים מדגיש את חווית המתוק והחמצמץ ויוצר איזון נהדר". לקינוח של הקינוח, מציע פאייר את העיגול המוזהב והחגיגי, הלא הוא בונבון השוקולד, עשוי קוק של שוקולד חלב, ממולא בקרמל ובנגיעת פסיפלורה. הבוש הזה הוא אחד הטובים שטעמתי, והרעיון של חלוקה לכדורים פשוט גאוני וכל כך מקל על ההגשה. לא צריך לחתוך, לא צריך לחלק, כל אורח מקבל שלושה כדורים והחוויה מושלמת.


בייבי שוק מציצים מתוך הבועה הגדולה שממש מתאחדת עם גינת המלון, בפנים אבל בחוץ (צילום: שרון היינריך)

הקינוח השני שרקח לנו פאייר, הוא ה BABY CHOC, אחד הדברים המיוחדים ביותר שראיתי לאחרונה. מדובר בשלושה קינוחים בטעמים שונים, אך בצורה זהה של מצנפת "פאפה נואל". כל מצנפת בצבע אחר ובטעם אחר. אם דברנו על המראה, אזי המראה של שלישיית המצנפות האלה משובב לב והמרקם החיצוני שלהן מזכיר כל כך מצנפת אמתית (אפקט ריסוס השוקולד). BABY CHOC MAGNETA, המצנפת האדומה והקלאסית כל כך, מורכבת מציפוי שוקולד מריר, ממולאת במוס שוקולד מריר, ביסקוויט שוקולד מריר, מוס שוקולד חלב, קרמו שוקולד חלב ומרשמלו וניל בורבון. BABY CHOC OR, המצנפת המוזהבת מורכבת מביסקוויט קורקנטי עם וניל בורבון, ממולאת במוס שוקולד מריר של פושון, פרלינה אגוזי לוז, מוס שוקולד ואגוזי לוז ומרשמלו וניל בורבון. והמצנפת הכסופה, BABY CHOC ARGENT, עשויה ביסקוויט וניל בורבון, ממולאת במוס וניל עם קומפוט של פטל ותותים, מוס פירות אדומים ומרשמלו תותים. ובשורה לאוכלי הללא גלוטן, הבייבי שוק האחרון נטול גלוטן!

אז מה לארוז לכם? השקות מסתיימות תמיד בשקיות... (צילום: שרון היינריך)

לא יכולה להרגע מהרעיון המדליק הזה (צילום: שרון היינריך)

בשלב הזה השמפניה, המשתלבת כל כך נכון עם הקינוחים, כבר נותנת את אותותיה והאורות המנצנצים המקשטים את עצי חג המולד שפוזרו בגינת המלון משתקפים להם בבועה. האווירה משכרת ואפקט ההמצאות בחוץ אבל בפנים מקסים, בכל זאת חורף בפריז. לרגע אפשר לחוש את החגים ממש כאן.

24-26 Place de la Madeleine
שעות פתיחה: הפטיסרי - שני עד שבת 09:00 עד 20:00
מטרו: MADELEINE

שלכם
שרון

2 comments:

  1. ניצה הוכמן27/11/14 13:26

    וואו שרון. זאת נראית חוויה שלא מהעולם הזה. הכל מרהיב ומדהים. אולי תרחיבי קצת על הבועה ,איך יצרו אותה ,לא כל כך מובן ודורש הסבר ומעניין!!
    נקווה שפושון המגיע למרקט בשרונה, יהיה ברמה נאותה כמו בפריז!
    נשיקות מתגעגעים

    השבמחק
    תשובות
    1. הי ניצה, חוויה מדהימה לגמרי. נחכה ונראה מה יהיה בישראל...

      מחק

תודה על התגובה, שיהיה מתוק :-)

טופס יצירת קשר

שם

אימייל *

הודעה *